Sidvyer, senaste månaden

onsdag 18 april 2018

Nostalgitripp down memory lane,,

När det är vår  kommer alltid städlusten fram. Ut med det gamla och in med ,,nä bara ut med det gamla och skaffa lite PLATS!  Jag röjde i min garderob strax efter att hälsovårdsmyndigheterna varit här för sin  vartannat år koll och det triggar såklart alltid en rätt överdriven städrespons innan,som sen inte riktigt lägger sig. 
Min garderob är ganska mycket ett svart hål som sväljer allt  och om man rotar hittar man helt sjuka saker. Jag funderade på vad jag EGENTLIGEN har i alla pärmar och det visar sig att jag har sparat   saker från den tiden då man hade allt i pärmar eller uppsatt på väggen ,sen fick folk komma in och peka på något de ville ha och så bara gjorde man det,oavsett hur många gånger den redan var gjord. Jag minns att det var så jag började rita egna saker,när jag hade tröttnat på ödlejävelen jag gjort 8 gånger redan och jag ville ge folk något annorlunda. Jag var kvar på min lärlingsplats i Höör i 1,5 år sen öppnade jag eget i Ystad och pärmarna följde med helt enkelt. Jag vet att jag bad om lov att kopiera bästsäljarna så jag hade något alls att visa kunder förutom foton ,men gaska snabbt efter att jag öppnat eget var det inte lönt att ha pärmarna längre,,jag ritade alltid mina egna saker oavsett.
När jag nu rensade i garderoben dök dessa underbart nostalgiska papprena upp igen och jag skrattade tyst åt hur många gånger man  gjort solarna eller svanktribalerna;) 
Tänk så sjukt långt vi kommit från massproducerade flash som tatuerare ritade upp och sålde till varandra  så att en och samma tatuering gjordes om och om igen,till att allt ska vara så unikt det bara går. Sen att detta går i en 360 cirkel och kommer tillbaka till att folk ser saker på instagram och google som de vill ha utan att fundera på att flera tusen människor har tänkt exakt samma sak,,ja det är bara et sign of times.
I studion låg en bok som jag tyckte var jättefin och det var redan när jag jobbade på Tattooworld som jag hittade den och kopierade för att jag älskade de mönstrena och en bok med blommor som var uppbyggda på ett väldigt annorlunda sätt,,,och det slår mig att idag,,right now,så är dessa extremt  populära,sisådär 15 år senare!!    Who knew!

Inga kommentarer: