Sidvyer, senaste månaden

torsdag 30 november 2017

Nej,,jag blir inte smickrad.

 Så har det hänt igen. En vänlig kund meddelade mig att en tattoostudio i USA använde mina bilder för att rätt upp och ner kopiera.  Jag får ofta höra att jag ska vara smickrad över detta,att folk tycker det jag gör är så fint att de vill använda det,,

Smickrad är  så långt ifrån vad jag känner mig. Jag blir fan rasande och gör allt jag kan för att idioterna ska ta ner bilderna och fatta att det INTE är deras rätt att sno dem! De får fan sitta själva om kvällarna och rita  och fantisera ihopa sin kunders grejer och kan de inte det ska de inte tatuera. Det tar tid ork och energi att rita dessa sakerna om än att det ger mig  ett stort nöje när jag  gör det,men det betyder inte att någon annan har rätt till att bara sno dem.

Det underliga i detta är att han svarade att han hittat bilderna online utan någon copyright på dem så han tog dem och ville göra dem. Notera då vad han skrivit  i slutet,,copyright eyescreamtattoo?? 
Studion har bett om ursäkt och tatueraren sagt att han ska tatuera om ankaret så det inte liknar Christines mer(jaja,det får jag troligen aldrig veta). Det skrämmande i hela detta är att nu har Christine blivit kopierad TRE gånger,något hon inte är så nöjd med alls. 

Tänk på detta gott folk när ni går till en tatuerare: Ta aldrig med någon annans tattoo och kopiera,det är INTE ok på något sätt.  Gå hellre till en tatuerare som kan rita din helt egna tatuering,då vet ni att ni får ett konstverk och inte något som kopierats av många andra redan,för oddsen är stora att du inte är ensam om att vilja ha just den tatueringen. 
Over and out.





Inga kommentarer: