Sidvyer, senaste månaden

onsdag 15 november 2017

Lite svammel en onsdagmorgon.

Detta året har varit rätt galet med stress som det stora ledordet.Det startade bra nog  men när Katt blev sjuk och dog  vände den känslan och stressen med envernissage att förbereda och en ny Kis på det som sedan sprang bort och sedan återfanns efter en månad  som sedan blev jättesjuk,, det tog vansinnigt hårt på oss båda,men troligen mest mig. Jag nojar lätt över när de mår kass men har också ofta rätt i att noja.

Lägg till att det har varit resor, jobb och projekt,loppisar och allt annat som seglar upp på horisonten  på detta och det har känts som att året stakats ut av "måste hinna" ,"får inte glömma" och "bara det inte krockar" . Det mesta har ju varit positiva roliga saker ,så det är inte så att väggen är nära,men att konstant balansera på en gräns där EN oförutsedd sak hotar att rasera många andra är inte nyttigt i längden.
Resan till Gdansk,helloweenmaskerad och bokningsdag allt i ett blev lite för mycket och jag kunde inte sova bra alls och nojorna väckte en om och om igen. Resan till Peking och Visumbesvären hjälpte inte alls till heller.

NU,,nu är allt på bana igen,,allt över,ordnat och endast ett julbord är planerat i december,inget annat.

Nu är jag uttråkad.

 Jag VET att det inte egentligen är så att jag slösar bort mitt liv,men efter en vecka av same same ,jobba,packa tradera paket,hem,äta,mata katter,kela med dem,rita ,sova, repeat,,det gör mig rastlös och hopplös.Är detta allt?
Känner att jag står och stampar på ett och samma ställe i min karriär med,,inget händer och det frustrerar mig.

Vad finns där mer att göra? Svaret är ju enkelt:gå en konstkurs,boka upp dig på en danslektion,gästa någonstans,utmana dig själv. Ändå går man i vardagssirapen för att man är rädd,rädd för förändring och osäker på vad som ska komma. 

Detta löser sig såklart också,men just nu känner man sig fast i sina egna självupprättade rutiner man så älskat,som plötsligt vänder sig om och sparkar en i skrevet.  

Damn you life.



Inga kommentarer: