Sidvyer, senaste månaden

söndag 5 november 2017

Helloween på Country Kårner 2017


Jag.Är.Mör
Har sprungit omkring med ett fånleende på läpparna idag,en brutal ögoninfektion och en efterhängsen bula i pannan jag inte riktigt vet var den kommit från,,
men damn,,,
Vi börjar från början !
Jag älskar ju halloween och detta året tänkte jag vara ute i god tid att planera så att stressen inte behövde bli så enorm,,det lyckades inte! NOjade flera veckor i förväg över vad fan jag skulle hitta på på själva festen! Att bjuda in är enkelt,att fylla tiden mellan  kl 18 till midnatt ,,DET är utmaningen.

Tog lite hjälp fredagen innan av Christine och Johan och Marita och Rickard för att karva lite pumpor och allmänt bolla upplägget på dagen D. Johan hade fixat "lite " tapas och jag hade bakat en pumpapaj som vi fick testa (aldrig ätit förr) 





 Bad folk att ta  med kniv då vi inte har så många i rätt storlek och Rickard tolkade det  på sitt eget vis! Han hade faktiskt en PÅSE med verktyg med sig,lite som att han möjligen trodde en pumpa var gjord  av  marmor!

 Johan anföll sin med MYCKET allvar,cermonier,  peptalk och specialverktyg!
  Det blev  tillslut en samling skitsnygga pumpor som  skulle välkomna morgondagens gäster till Helloween.





 Så kom den stora dagen. Jag stressade rätt rejält över att INTE glömma något och tillslut var allt  ordnat inklusive Photobooth med Falstaff(som utlovat),ballonger spellista,bordsdukning frågesporter specialpriser mm mm. Vi testfotar innan  folket dyker upp.

 Lord och Lady Teske var först på plats och minsann om inte Alex och jag har gått till samma skräddare!
 Lisa var Zombie för kvällen men alla tyckte att hon var en slående Linda Blair så  tillslut blev hon helt enkelt Exorsisten istället!
 Dagen till ära tänkte jag att heliumballonger är ett måste ,och jag närde ju ett litet hopp om att dessa skulle nyttjas friskt på kvällen,,blev INTE besviken!Nästa gång tar vi en 50-litersbehållare!!!
 Vid 18.00 började folk drälla in ,och de blev genast  pådyvlade världens farligaste  tipsrunda (inomhus) där frågorna var väl gömda lite överallt i huset .
 Det här med masker innebär ju ofta ett hinder i ätandet och drickandet,men bara om man inte är innovativ! Lite latexslang sen kan även de mest tilltäppta få fylle!

 Christine som knappt ens sett Scilent Hill var en av de bästa  nurses jag sett på länge! Egengjord mask och allt!! och ben som går hela jävla vägen upp med,,,

 Hahahah grinar rätt ut  när jag ser Johan!!


 Under tiden som folk gjorde tipsrunda var det dax att värma på Tacopajerna,något jag hade  ENORM panik för att de inte skulle räcka! Att jag sen missbedömde tiden och värmen på dem så att festen fick fesjunkna pajer,det är en helt annan sak. Jag skyller på tillfällig hjärnröta och citerar nån känd kokbok att bra mat är aldrig för varm eller nåt,,
 Finfint besök från Götet med Maxxon och Karin! Härligt att introducera Karin såhär första gången,men se det positivt,,kommer hon tillbaka är där lika mycket fel på henne som  på oss andra!
 Även  Davide och Birgitta från Prästamöllan skulle trycktestas ,,eller så skulle jag se om Kårner höll för Birgittas takter,det kan ligga närmre sanningen! 73 år going on 30 minsjäl,vi andra tunnbröd få fan öka för att hålla jämnt med henne!!!
 Jason har sällan varit så artig,men ja,antar att man inte bara kan döda det första man gör,det blir så tryckt stämning?

 Av en slump kom  det 2 Saw figurer och de fick teamas upp för gemensam tipsrunda !
 Linus och Vera kom som en Walker och ,,nån(jag tittar ju inte på Walking Dead)   och tydligen gör inte många andra det heller för vi antog bara att Linus Ford Fairlane  och Vera den misshandlade hustrun! Funkar oavsett skitbra!

 Ännu mer fint besök från Götet,Lillfridan är som vanligt sjukt obehaglig,,och liten. Sen har hon sminkat sig med.
 Inte konstigt att  hon tog hem segern för bästa kostym , för övrigt en liter Wiskey och Kelda Thaisoppa,maken hennes var också han väldigt välsminkad! Hinkar av Latex  vin och tålamod har gått åt för dessa kostymerna!
 Ännu en brilliant lösning på problemet ansiktmask. Hade jag vetat hade jag INTE hällt bär i välkomstdrinken men ja,,så blev det denna gången och folk rensar fortfarande blåbär ur sina kateterslangar.

 Maxxon  seglade in som säker tvåa för sin Jokern,ett tema som passade honom lite för bra! Hörde rykten om att inget latex i världen kunde få hans kindstycken att sitta fast   då det garvades en del där nere i hörnet. Ohälsosamt många Göteborgsskämt måntro?
 Ibland låter jag bara bilderna tala för sig själv,,iblandinte . Här ser vi Sofie tveksamt titta på Vera som skrikdricker rödvin och Birgitta har halsbränna!
,,och Johan bara grinar,,,

 Nå,efter att jag tryckt i folk fesjunkna Tacopajer och sallad  var det dax för rättning av tipsrunda och deltävling nr 2! Det ligger mycket prestige i  just dessa momenten för sist är ju trots allt sist och i ett rum fullt av Lucior vill ingen vara pepparkaksgubben(där tappade jag bort min egen liknelsemen jag skriver på som om jag vet vad fan jag sysslar med .(Skyller detta på bakfyllan och ett igenmurat öga som trycker på frontalloben(parentes inom parentes;kan vara att jag överdriver) och får mig att säga konstiga saker)


Denna BORDE stått nere i göteborgshörnan,,just saying;)
Deltävling nummer två var att ta sina individuella poäng och hoppa in  lag. Dessa lagen skulle alltså sen riva åt sig varsin pumpa  och med hjälp av bomull tandpetare morötter och spritpenna bygga en helvetesget. Ja det är en favorit i repris från Slaget vid ringsjön,,man kan in te få nog av dessa fantastiska getterna! 
 Det googlas på getar,strategisnackas och  skapas!
Dr Sköld pekar med hela fingret. Ingen pumpa står stilla när den auktoriteten slits fram! Gammalt journalordspråk.


 Kan vara att placeringen av Dahn-Olas lag var avsiktlig,precis vid karafferna med gotte! Dr.Saw sniffar gin och ser sådär överintelligent ut som bara en man med progressiva kan göra!
5 poäng för snabbast get, och 6-10 poäng för snyggast get gällde. Snabbast get var  Maritzas lag !

 Här någonstans  tappar jag fattningen och skrattar mer än  jag dömer men det ni ser på bild UNDER pumpageten är INTE ett femte ben,,
Och det är inte Emzertabletter heller,,,
 Strumageten här  har jag FÖR mig vann,men kan inte säga 100% säkert,är upptagen med att grina åt ögonen än!

 Efter detta var det efterrättsbuffé och systrarna Jenny och Christine hjälpte mig att göra de dödligt goda likör och pro-Viva shottarna som ersatte äpplepaj och  Våffla .De flesta är så satans mätta efter maten att de mest prestigeäter ,så varför inte klämma ner äpplekauga och våffla i ett litet fluorglas och låta folk dricka i sig allt det goda!?

Det ser mer våldsamt ut vid efterrättsbuffén än vad det är som man brukar säga,det är egentligen inte så farligt,,
 Strålande leenden och idel glada miner säger man också om buffé   men jag vet inte det,,är det inte ett danskt ordspråk??




Innan folk tappade bort sig alldeles för mycket i ångorna  hölls det sista av  de tre deltävlingarna men redan här märktes det att det var liiiite svårare att fålla in  folk i sina lag igen,,Lillfridan liksom migrerade från lag till lag,lite oklart var hennes allianser låg,,men så är så mycket med Lillfridan oklart,,och litet.

Musikquiz med en twist där man skulle ställa sig upp och vråla sitt lagnamn innan man fick svara  ,,,det vrålades en del spännande saker vill jag  minnas;) Ära och berömmelse gick till lag ETT vill jag minnas,,det började som sagt bli lite dimmigt vid denna tiden!
Fri hopp och lek stod sen på schemat som inte fanns och DET kan alla skitbra! 


 Vera slåss fortfarande vid buffébordet  om godsakerna,,eller så rappar hon i en plasthand,,oklart om vilket det är?

 Medans folk roade sig kungligt i stora salen lurade Kapten in Dr.Sköld i den privata avdelningen för lite Q&R  och undersökningar mm och vad fanns inte där om PÅLEN!!
 Kapten  förevisar hur det ska gå till med blandade resultat. Man ska ju tekniskt sett snurra runt(det ska se sexigare ut)  ,,
 men där hängde han som en torkad siamesisk daggmask medans  sexappealen gick  för att skita.
Dr.Sköld to the rescue! Tycker förvisso fortfarande att han mer ser ut som en födande syrsa uppockner men snurrandet hjälpte faktiskt lite lite,,
Iallafall verkar Dr.Shield ha fått känsla och anfaller stången med sina foppatofflor som om morgondagen inte fanns! Det luktade bränt silicon innan han slutade snurra första omgången. Kombinera detta med en lätt råfylla och ni förstår varför jag förväntade mig hitta spyor bland antikviteterna?

 Det tog inte 2 nanosekunder innan karrfan var på det igen och det känns lite hemskt att säga men det han fick fram runt stången på första försöket är något jag inte kommer att kunna på något år än!!  WHYYYYYY! Sexappelealen however är fortfarande på dass.



 Som om inte Dr.Sköld snurrade fort nog hjälpte Kapten till lite och SE så fint de leker ihopa de små sären! På riktigt,vill ni skratta så ni får bråck,skaffa en påle och bara sätt er ner och iaktag så fort en öl kommit innanför västen på en man;)


 ,,sen stannar pålen och det är inte lika,,piffigt längre. Dr.Sköld bestämde sig för att gå ronden och våldsspy i en Icapåse möjligen?
 Det dröjde inte skitlänge efter det att Maxxon liksom sneglat lite förstulet på en ballong och suckat"om man bara haft  lite Helium ,," tills alla ballongerna jagats ner som ankor i jakttider och tömts på allt vad gas heter!
 Här kan ni se EN av de 15 filmerna jag har på min telefon där Vera skrikskrattar i bakgrundn och vi försöker komma överens om VILKEN låt som ska sjungas! WHO LET THE DOGS OUT!
Det dansades  och twerkades,Jokern spankar loss och alla har genomgående  Coch D kupor!!



 Som vanligt började outfits vandra och jag hittade ett ensamt vilset stetoskop som jag inte gärna ville  släppa ifrån mig!
 För med ett stetoskop har man ALLTID i någons urringning att göra!!
Här någonstans blir jag av med min hatt och NU vet jag  vartfan bulan i pannan kommer från! Minns att hatten var ett nummer för liten och att jag troligen inte skulle kunna ha den på  hela kvällen,,sen liksom flög det förbi några timmar och min panna domnade av! 
 Efter detta minns jag allsång och ren glädje!! Fy fan vilken kväll jag haft och hur mycket jag än tvivlade  på att allt skulle gå i lås så sitter jag här idag med en krossad frontallob och bara ler,,underbara människor allihopa,inte en enda som inte gav sitt allt för att göra detta till den underbara sjuka kvällen den blev!!!




 Klockan 4 på morgonen staplade jag i säng och sov,,som en stock för första gången på längre,,så jävla nöjd med  festbarometern påfylld till bredden igen! Stort tack till ALLA som kom,stort tack för alla de fina presenterna!!! och störst tack till att ni alla svarar när  man kallar till hopp och lek,,utan er hade inget av detta hänt!! 
Over and out ;)





















Inga kommentarer: