Sidvyer, senaste månaden

söndag 10 september 2017

Poledancing,,inget för veklingar.

Jaha,eftersom jag är smått manisk(denna diagnosen har jag ställt själv senaste veckan eftersom jag inte kan låta bli att anordna saker gång på gång trots att jag har ont om tid!??)
Denna gången var det dax för Utmaningarnas hus (bonda lite först ) och efter det dela på oss  så damerna kan dansa poledance och killarna köra Go-cart!
Vi mötte upp The Teskes på stationen och åkte in till centralen i Malmö,picnic på vin och lite öl  medföljde såklart.
Höörsborna skyndade in från sitt håll,särliga MED picnic även de;)
Eftersom vi var väldigt i tid satte vi oss och fikade lite på centralen,något som funkar alldeles utmärkt.Sitta där och glo på folk ,äta nötter och dricka rose var en grym uppvärmning inför utmaningarnas.
Vädret var liksom inte så somrigt,men inte heller det störde oss. Vem fan bryr sig om regnet när man har ca 7 timmars aktivitet inomhus att se fram emot:)
Förlåt Johan,men jag var tvungen att ta med en Forrest Gump bild på dig här,du har den där autistiska looken down to perfection;)
Som alla riktigt übercoola människor satte vi oss längst bak i bussen och liksom ägde stället. Vissa mer än andra,Christine tex övade redan in kvällens poledance face medans hon ägde sätet.


Väl på utmaningarnas var det gott om folk som skulle tävla och vi var pepp till tänderna. Ladies mot gentlemen och det var bara på skoj sa vi innan,,men så fort taggarna delas ut är det på blodigt allvar. Rövhattarna mot Kuken 2 (ja mognad är vår grej)  och rövhattarna tog så mye stryk!!



För er som inte varit på utmaningarnas så är det en massa små rum man går in i som lag och försöker  lösa uppgifterna  som ges där inne.Man har tidspress men får försöka hur många gånger som helst tills man klarar det :) 


Som lag lekte vi skitbra men det räckte tyvärr inte hela vägen (plus att 3 rum inte fungerade trots utförd uppgift)  så Rövhattarna förlorade snöpligt mot kuken2 och fick höra det mest hela kvällen,året,,livet.


Efter man lekt i 2,5 timmar kan man värma ner i ett rum bakom med lite o dricka och genomgång av rummen med en av de som arbetar där. Bara notera hur jävla glada killarna är över vinsten.
Sen tog vi en gemensam taxi till Malmö Dansakademi och Gocart City och fick Malmös skönaste taxichaufför som gav oss en snabbkurs i arabisk skrift under tiden han körde! Nu kan vi då alltså skriva Mohammad,kommer säkert till god nytta närsomhelst!
Vi dumpades vid dansskolan medans herrarna drog vidare till GoCart City och körde Malmö rejset.
Även här kändes det lite som allianser flög ut genom fönstret så fort det placerades män i motorburna fordon men visst ser de sams ut sen igen efteråt. Tobias är iaf sams,, 
Vi klädde om och fick en snabbkurs i poledancing. Jag kan ärligt säga att jag var så oförberedd på hur tungt det var  att jag skämdes för hur otränad jag är! Oavsett så kan man bara göra så bra man bara kan utan att tramsa sig  och det kan jag sannerligen säga att vi alla gjorde!
Jag  fick konstant kramp och tänkte att vin och utmaningarnas INNAN inte var skitsmart ,men det SKA gå! Vi fick testa en massa roliga saker,bland annat att hänga uppockner i benen och lite koordinerad dans med några roliga små snurr. SKITsvårt alltihopa men så så roligt. Jag HATADE att min kropp gav upp så fort och att jag var så inkapabel ,men så är det då bara att kämpa på och KÖPA EN JÄVLA STÅNG!! Här ska övas!
Jenny som kämpat så för att komma med såg ut att njuta i fulla drag här.
Ni måste förstå att detta är de bilderna vi alla stod ut med att se på oss själva,de andra 50 ritualbrännde vi med blodsoffer som löfte att de aldrig skulle visas. Man har liksom illutionen av att man ser råsexig ut at all times på pålen,men så är inte fallet;) Tränar man så kan nog frekvensen ökas en hel del dock!
Efteråt stod vi och drack lite vin utanför beroendecentrum och väntade på att männen skulle hitta oss,,det väntade vi på i ca 3 kvart och sen gav vi upp och tog en taxi till Lemongrass där kvällen skulle avslutas. Det visar sig att herrarna förlitade sig på Tobias utmärkta lokalförmåga och vandrade fel några kilometer;) 
Vi mötes så upp på Lemongrass efter en taxifärd och jag måste fan tacka 737373 för att deras chaufför SUSADE tillbaka efter att vi ringt sambandscentralen då min mobil låg kvar i baksätet. Kallsvett byttes till lycka ganska snabbt  tack vare Christines snabba telefonerande;) Stort tack!!


Maten på Lemongrass överträffade allas våra förväntningar.Vi vet att det är gott men SÅ gott har det sällan varit. Kanske berodde det på att vi alla var så förbannat utsvultna och trötta,men mest troligt  på att maten helt enkelt är skitbra. Jenny behövde dessutom mat utan lök och utan att de ens fått förvarning om det fixade de biffen med ca 8 rätter genast! Stor eloge eftersom stället satt fullt som vanligt PLUS uteserveringen .


Det var längesedan jag var så hungrig att jag fixade 2 efterrätter men de gick ner efter att jag klämt en stor förrätt och huvudrätt!
Efter en låååång sjukt rolig dag drog vi oss hemåt ,med ersättningsbussar ,men tillockmed det gick smidigt och väl hemma kollapsade jag i säng. Kapten däremot satte sig och åt mackor ;)
Imorse var det minst sagt hårt att vakna. Jag kan nog lättare nämna de ställena jag INTE har ont på,och  jag är febrig svimmig och väldigt hängig.Jag tror det var lite för mycket för kroppen att ta in  och idag har jag inte  gjort många  knop. ALLT gör ont och det var SÅ värt det!!
Stort tack till er som gjorde denna dagen möjlig!!<3


Inga kommentarer: