Sidvyer, senaste månaden

tisdag 1 augusti 2017

På Tivoli med Leon

Systers  och Leon kom ner för att göra Skåne  i en vecka och  vi bestämde att vi skulle gå på Tivoli en av dagarna för att hänga och visa Leon  detta spektakel. Kan lätt påstå att Leon nog inte kommer ihåg Tivoli från denna dagen utan mer Kis som GENAST connectade med honom och började LEKA!??  Vi har svårt att få Kis att leka,hon tittar bara på dina händer ,inte på bollen,men med Leon gick det som en dans!  De hoppade rundor i huset från första minuten och det var lite hjärtevärmande sött;) 

Jag tar ju ett foto och målar av en gång om året på Leon och därför skulle systemkameran med  till Danmark med Leon blev nyfiken på den och undrade om han fick fotografera lite. Ja visst,partykameran  är till för att användas och JÄKLAR vad den fick användas! Tror jag kunde höra den spinna !
 Han sätter kameran mot huvudet som man ska ,men tittar inte i fönstret(tror inte  barn kan fokusera så som vi kan? )  så siktet är sådär ,,



 Väluppfostrad som han är hojtar ha alltid åt objektet han vill fotografera " OMELETT KISEN!"
Ja,,Kis ler,,svär på det.
Detta blogginlägget kommer att bli lite från Leons perspektiv,genom kameran;) 

 Till att börja med lite ofokuserat men det gav sig efter en stund och tillslut blev det faktiskt bra bilder. Han verkade gilla att fotografera !


 OMELETT KATTEN!!




Här har du mamma tillexempel,,,Omelett Malin,,,
 Vi fick anpassa oss lite till hans längd ,kameran är rätt tung för den lilla kroppen men fasen om vi inte  fastnade tillslut!
 Vi parkade i hamnen  och jag misstänkte att Leon var lite hungrig  när han började äta på vagnen,så en korv innan avfart satt som en smäck! 


Efter en stund ,när Malin tyckte att han inte kan fotografera samma sak hela tiden utan att han fick flytta fokus lite,då hojta han "Omelett alla!!" och fotade loss i tågvagnen som en  liten paparazzidvärg!! Stolt moster!
Han fick med lite härlig utsikt från tåget med. På morgonen regnade det och vi  stålsatte oss för ett blött Danmark igen,men nej,det  klarnade faktiskt upp och gav oss den första varma dagen på väldigt länge sedan Midsommar.
Jag ska kanske inte kommentera Leons fotoskills när jag själva tar liknande bilder? 

Pågatågen troget var det en hel hög förseningar  ,vi stod stilla hälften av vägen pgr av orsaker men Leon var vid gott mod trots detta! Pågen har ett underbart tålamod.




 Tågbyte i Hyllie,,även det försenat,,fortfarande tålmodig som fan trots att han var tröttare än trött!

 Ja,jag tror att jag fick 200 bilder på denna vattenflaskan  men vilken vattenflaska sen! Här är det ju hajarna han fotograferar(såklart)  men vattenflaskan är som sagt allerstädes närvarande!




 Väl framme matade vi Kapten som  varit oroväckande tyst hela dagen,efter detta kunde vi bara inte få honom att vara tyst;)



 Vi letade upp en karusell som både vuxna och barn kunde stå ut med och försökte hitta ett ställe att  köpa biljetter,,det tog en halv evighet och Leon var tålmodig,,genom heeeeela de 2 rundorna av karusell han missade där alla andra barn fick åka,för att Malin och jag inte riktigt fixade biljett automaten.



 Tillslut blev det vår tur och eftersom elefanten och Kamelen var upptagna fick vi ta vagnen,,,och såklart klantade jag mig. Första karusellen första dagen han träffar mig på riktigt på typ ett år,,och jag lyckas lyfta upp pågen och slå i huvudet på honom :( ,,,Jag hatade mig själv lite resten av dagen och Syrranmonstret sprang och gnifflade lite lätt när hon tänkte på hur hon skulle utnyttja detta ångestkortet  på bästa sätt i framtiden;)
 Han förlät mig relativt fort och efter en kram var det full fart till den lilla automaten där man kan mata fiskarna,,fast där man oftast matar fåglarna mer. Leon gick igång på detta och  där stod vi och pepprade fåglar med pellets tills vi själv var hungriga!
  Han fick syn på ett klätterhus/lekställning och där låtsades jag och Kapten att vi hade stukat något eller att vi var lite  klaustrofobiska och  Malin fick själv gå upp ned honom,,hon ser ,,nöjd ut med detta beslutet!



Vi  satte oss och åt en pizza på samma ställe som vi satt i midsomras och  där var det typ lights out för Leon som nu bad att få sova i vagnen;)  Vi var också ganska färdiga och efter ett par turer runt  Tivoli drog vi oss hemåt.




  Tåget hem missade han helt och detta gick som tur var väldigt smärtfritt   och vid 18-tiden var vi hemma igen,allihopa helt slut efter en enda liten förmiddag med en liten pojke i en stor värld!   Jag hoppas innerligt  att  han glömmer  karusellincidenten ,det är dock föga troligt att systers låter mig komma undan med det utan att påminna mig resten av livet,men det tar jag,,,det är inte var dag man får öva  på att vara Moster;)









Inga kommentarer: