Sidvyer, senaste månaden

måndag 24 juli 2017

Hejdå huset ,,


Jag vet att det är barnsligt av mig,,men i helgen fick jag höra av  en avlägsen släkting att barndomshemmet i Fulltofta är sålt av far,,för några månader sedan. Som vanligt är jag sist med att höra talas om detta, och det sparkade mig i maggropen mer än jag kunnat ana.

Jag vet inte vad jag tänkt mig,,men att få vara med och rensa ut små barndomsminnen på vinden,,säga hej till mitt rum och bara,,ja inte fan vet jag,,avsluta. 

Bodde där från det att jag var 4 år till  21. Det räknas liksom. 

Farfar och Farmor byggde stället och sen har både Lasse och Gunilla bott där innan Mamma och pappa köpte det. 
Många fina minnen,,många hemska minnen ,men minnen iaf. Och nu är det någon annans. Jag ser ju redan att de har förvaltat det de köpt väldigt väl och att det kommer att leva vidare genom dessa personer,jag fick bara inte säga hej.








Inga kommentarer: