Sidvyer, senaste månaden

söndag 12 mars 2017

En hektisk vecka följt av en sjuhelvetes Lördag!!

Ja ,när man sitter ett par månader innan själva helgen så tycker man att "jamen DET hinner jag med!" sen när det börjar närma sig så inser man att dygnet FORTFARANDE bara har 24 timmar och man bör sova minst 8 av dem ,,,hur FAN ska man då hginna med att anordna en konstkväll OCH representera lite på Öl och Wiskeymässa samma dag? 
Det SKA gå.
Kastade mig in till Malmö för att hälsa på underbara  Anders och Agneta som tillverkar,packar tappar fraktar och promotar ALL Fulltofta öl för att liksom visa mitt ansikte då jag gjort etiketterna till alla sorterna. Det var en extremt positiv upplevelse eftersom mässan blivit betydligt bättre de den flyttades från Slagthuset. Där var det bara trångt och ångest,här var det imponerande stort,GOTT om sittplatser riktigt fin mat,delikatesser att köpa och massssa underbara små microbryggerier som  ställde ut sitt magiska hantverk. Förvisso kostar det 290 kr att gå in på lördagen ,men man får 2 spiegelau glas  och sen kostar provsmakningarna allt från 20  och uppåt beroende på vad du smakar,men jag hade nog kunnat bli as kalas på 5 prover av de Anders och Agneta skänkte in!

 Riktigt häftigt med Gin från Södra Sandby tex,,beställ den på Bolaget,en riktigt rolig gin att byta ut de gamla beprövade med.
 Kvalitén på utställare har även ökat och det är inte helt ovanligt att man får såhär fina snacks till din provdryck!

 Jag tycker mig notera en ökning i roliga vackra etiketter med,något som glädjer mig massor!
 T-Shirtarna som jag ritade hann även komma om än i sista momentet och om man vill ha en "Fånga Ölen" så bara hoppa in  på bryggbutiken.com  och klicka hem en!
 Kastar mig hem för att rimma en Lax och snart trillar damerna in! Älskar hur de faktiskt tar detta på allvar och de obligatoriska huvudbonaderna tas på(Chris hittade inte sin basker,,hönamössan dög minsjäl lika bra!)
 Vera körde lite safe och tog hornen på  men det passar liksom så bra just på det huvudet!
 Lisa är Nordstatare! Mycke Lemmyesque!
 Elin tänkte lite snett och tog den mest vadderade hatten hon kunde hitta,,den varade i ca 2 minuter inomhus!
 Chatis är viking ,,såklart?  Det blev allmän presentutdelning ,dessa damerna är inte snåla när det  kommer till sådant och jag passar på att tacka som FAN för llt fint jag fått och får var gång,,är rädd att det inte kommer fram alltid när jag halvt snorande frustande skrattar åt folks hattar!!!
 Pittbriff är sessa, jag misstänker mest för att det inte finns så små vuxenhattar som hon behöver!!!
Det ÄR liksom ett problem!!

 Systrarna Jennygumman och Christine (Kedoess hädanefter)  hade de gamla klassiska kalkonen och Tophaten,mycket uppskattat där !  Här är de två nykomlingarna i färd med att blanda till lite delikatesser från Höör,dvs provivashots med likör 43 och grädde! Redan här kände jag att detta KAN gå på röven,,men om vi bara skyndar oss att måla så  kan resten kvitta;)
 Från vänster till höger ,Våffla,Mango och Äpplekaka! Jösses i helvet vad jag drack i mig kalorier igår! Och ja,,det är fluortantens små muggar ni ser,,Jennygumman ÄR fluortanten faktiskt. Nästa gång skulle hon ta med en bag in box flux,,jag ryser lite på tanken vilka shots hon tänkt fixa till då??! Minttu och Listerin??!

 Pepparrotslax  ris och med sallad som Chris gjort (meget god gumman!!)  även det rätt gräddigt och fettigt,,tack gode gud!
 Efter det är det då dax att göra  va vi kommit hit för!  Kvällens tema var då aqvarellmålning och  jag får säga att  jag gav oss en jäkla utmaning när jag valde att köpa vanliga slit o släng färger på Tiger,,de var,,,ja minst sagt svåra att måla med!!  Kedoess ser vettskrämd ut.
 Sülvia är riktigt inne i detta,, Vera tar sig liksom an konsten mer som man tar sig an matlagning(ja om hon nu lagat mat dvs)  mer som "nu jävlar,det måste göras,det ska bli bra,gärna snabbt och sen äter ni det jag serverer!" Mycket  våldsskapande i denna hörnan!
 Chris tog förresten min panamahatt och jagtacksamt hönan,,vem vill inte ha kvällens stiligaste hatt??
 Mustascherna är också obligatoriska ,mest för protokollets skull. Det brukar bli lite så att saker och ting vandrar ju längre kvällen går och jag har nog 10 mustascher som sitter på diverse ställen i min diskmaskin nu,alternativt på golv eller katter !


Jag lade upp det som så,att man får en bild att inspireras av,sen en bild där man ser hur enkelt det kan se ut,dvs en vattenfärgstolkning på samma objekt,sen får man måla precis hur man vill,men oftast är det då lättare att starta än utan några riktlinjer alls.



Jag kan säga utan att ljuga att jag är så impad över allas  vilja att angripa detta och göra sin egen tolkning på det hela ELLER att helt sonika bara måla det man ser! 
Vera ,som satt brevid Lisa ylade halva kvällen om att lisa ritade dödskor (!!?!?). Ingen av oss fattade riktigt var fan hon fick det ifrån tills vi inser att Vera läst det uppockner och sen bingotolkat det lite hursomhelst i Apperoldimman,,,
Kedoess teckning av sädesfältet överskuggas faktiskt av den spontana pungen och kuken  uppe i ena hörnet,,den är plötslig,,och svår. Konst helt enkelt!

 Musikquiset vann minsann Jennygumman och  jag ÄR lite förvånad att Vera inte tog detta,kanske har hon mött sin överkvinna i just denna grenen:()!!!???
 Ja,,sen var det lite fri hopp och lek och därefter är det lite,,dimmigt to say the least!
 Lisa gör hamlet med hönsamössan och kardborrebollen. Har man ingen  kyrkogård  får man improvisera.
 Kalkonmössan fann mig,det var kärlek vid första ögonkastet,,den liksom häckade så vackert där på toppen,som en kröning från en kalkon till en annan!


Det är ingen fest utan självutlösarbonanza,,,ta bara en titt på samlingen precis innan man skriker " CP RYYYYYCK!!!!"
(vi tror inte på Harlem Shake)
Lugnt och ,,eller lite mer städat,,

 Sen gör men de sedvanliga "vi står stilla och ser snygga ut(mig undantaget då) "
 Sen kommer de på att ,,helvete  det är tillåtet att dansa på bordet!!!!


 Jag har fått diverse snaps idag av några damer som inte mår som de vill,,jag fattar INTE varför,, de ser ändå ut att ha  haft full koll igår;) (räkna vinglasen på dessa 2 tex)


 Och har du ingen mössa  du gillar,,ja då har du alltid din BH!!
 "SNACKS MOTHAF#C%#####AH!!
 Här fick vera äntligen vara med och bestämma lite i musiken,,man kan inte bara släppa loss henne på spellistan för då blir det gärna ice ice baby i halvor kombinerat med ett hysteriskt hoppande från NKOTB till Beyoncé  ,,i en loop.
 Vi skyller ALLT på dte sjukt goda rävgiftet från Höör och biktar oss i kommande vecka,,men idag ska vi bara njuta av  hur  jävla bra de smaugar på vägen upp igen;)  Hahahahaha Tack alla mina älskade vänner,,you rock my world!!






Inga kommentarer: