Sidvyer, senaste månaden

tisdag 6 september 2016

Dagar som flyger förbi och en tattoo på MIG!

 Efter en hektisk helg med besök på fredag kväll av den eminente Maxxon,upp tidigt som r#ven och for till suckarnas gång i Simrishamn för att loppa där lite,hem och bada loss till släktträffen i förra inlägget och sen sova över där ,upp och loppa på vägen hem från Ludvigsborg  för att panikartat hinna hem till F1,jag får åka och handla,laga mat och sen krascha på soffan. Ofantligt trött efter non stop happenings. Tvingade mig att vakna till för att rita färdigt min stencil till måndagens äventyr:tattoo.
Vaknar slö och förvirrad på måndagmorgonen och kastar mig i bilen för att ta mig till Lödde i tid. Trodde faktiskt att det skulle falera då jag kände mig allt annat än ok i hela kroppen,men har man en tid att passa så har man;)
Väl på plats hos Malin och Johan gick allt av bara farten och jag var enbart sjukt nervös för hur illa det skulle kännas i svanken  då jag sett min beskärda del av kunder som tuppar av mm.
 Det var inte alls så farligt som jag trodde och jag klarade mig hela vägen till ca en 40 minuter innan det var färdigt och då bad jag om lite bedövning. Det var svårt att sitta stilla med benen nämligen och det störde mig nästan mer än smärtan. Jag är grymt nöjd med min lilla bit av Obcení Dum i Prag,,denna detaljen sitter på hisschaktet på väg ner till Americky bar,,ja så kär är jag i huset och staden att jag tapetserar mig med deras detaljer:)
 Jag har såklart varit och loppat lite med och jag hittade denna kaffeatomaten på blocket som jag for och hämtade i sköna Ljungbyhed ,en magisk inredningsdetalj från 30-talet:)


 Svängde såklart inom kuriosafarmen  och plockade på mig lite mysiga grejer,dock har jag nog rensat stället på fynd nu så jag får vänta några veckor att leta:)

Hittade denna magiskt stora tennbägare  på en loppis utanför Ystad  men tyvärr inte mycket annat:/ 
På suckarnas gång loppade jag bland annat denna flaskan som ingen tycks veta var den hör hemma! Murano är det inte,experter säger att den troligen är från 30-50-talet  men mycket mer än så har jag inte kunnat klura ut.
 Ett underbart fat av Jie :)

 Och 2 skålar,en som   är garanterad Gunnar Ander då den har etiketten kvar ,men den andre är så extremt snarlik att jag vill påstå att han med är skuld till den! De är så underbart dekorativa att det är svårt att släppa iväg dem;)

1 kommentar:

Stinaz Resor sa...

Hej Stina.

Åh vilken fin tatuering.
Loppisar är det bästa som finns, verkligen, älskar loppis och antikaffärer.
Kram
Välkommen att läsa hos mig igen :-)