Sidvyer, senaste månaden

tisdag 5 juli 2016

Håravfall 15.9 eller vadfan det nu är i ordningen

Jag tror det är dax att klippa av mig håret.
Igår tvättade jag håret ,,som vanligt med den sedvanliga ångesten,en  ångest man inte kan skippa hur mycket man än vill . Den har blivit bättre  med åren (tappat i 2 år nu) men så poppar dagar som igår upp och det går fullständigt på röven.
Masserade hårbotten noga och vänligt,,försöker ge kärlek som skiten helt vägrar,,sköljer av och får tussar i handen. tuss på tuss på tuss som jag hänger upp på badkarskanten ( det man kan undvika att få i avloppet är alltid hjälpsamt) Tillslut har jag en liten gardin av blont hår som hänger där,,,
Bryter ihopa,,börjar hysteriskt att gråta och Kapten vet inte vad han ska göra,, klappar  mig lite på huvudet och jag tjuter ännu mer,,,Är plågsamt medveten om att jag  inte tvättat av sminket än,brödsvullen ,naken,illsvart och puffig i ansiktet med tussar av hår överallt,,,då börjar katten att spy mitt framför oss.
Ja,,its a glorious life.

Nu har jag blivit så desperat att jag tänker kontakta en homeopat. Vi får se vad det hjälper,har inte massa tilltro alls,men jag har inte testat det innan och det är väl värt ett försök.
 Håret får ryka enbart för att jag då slipper se det trilla lika mycket,,har bara en tramsig tuss kvar ändå.

1 kommentar:

Nova sa...

Usch va hemskt .ja lider med dej :(