Sidvyer, senaste månaden

söndag 17 januari 2016

Nä,,ska man bli hemmatatuerare?

Ja en vecka har gått,och minsann om jag inte har nålat skiten ur folk med! Lite piff på vintage-graphic armen  som nu gör att den är helt färdig:) Detta är en personlig favorit minsann,och jag har lite svårt fär att släppa ut huden genom dörren,,det negativa med att vara konstnär på hud ibland.

 Sen kom Esset och fick en "liten" cover,med lite käftsmällstext på det,aldrig fel!!
Sen startade vi på Malins rygg,en liten fågel och i samma veva coverup på första och enda tattoon hon gjort,och det visar sig bli en lång skitrolig dag med en kvinna som medicinsk är exakt som jag! Massa att prata om kan ni tro;) nästa sittning blir det färg och troligtvis klart,då kvinnan inte verkar fatta vad smärta är!!

Sen var det fina lilla   Sofies tur,en fjäril på revbenen som även hon tog som en kämpe!! Är glad att få serva Sofie för engångs skull  när hon så galant servar oss på Contan gång på gång!



Sen till ett annat ämne,,
I 15 år har jag nu jobbat med detta och  för det mesta varit ensam i hela karusellen med att vara egenföretagare. Detta innebär att man är allt,städerska,tvätterska,sekreterare,schaufför,inköpare,ekonomisk ansvarig,ansiktet utåt,It tekniker och inte minst produkten i mitt fall. 
På senare tid har jag börjat tröttna,,tröttna på att var morgon stressa igenom allt detta för att  kl 11.00 öppna och köra på som om livet bara är godis med mig och mina underbara kunder. En liten grej kan få vissa dagar att tipppa över helt,som tex ett paket som måste hämtas,,,hinner inte,fryser för mycket,är så satans hungrig ,vill bara hem för att äta för att förbereda nästa dags kund. 
När helgen kommer är det som att ha andan i halsen  och känna att man klarat det,bara precis.
En tanke att slippa dubbel städning dubbel post,dubbel allt är att flytta hem studion och ha en lite mer  soft tatueringsverksamhet. Inte nödvändigtvis färre kunder utan bara att ha dem här hemma ,lika professionellt ,lika tidsbundet,bara inte i en annan lokal med allt vad det innebär.

Efter att ha råslitit med huset i två år och försökt jobba fulltid samtidigt som jag brottats med operationer och ledvärk mm fick bitterheten plötsligt att rinna över när  skatteverket via krobnofogden (fråga mig inte vadfan som hände där,troligen adressändringen som klantat till postgången. Det stället har jag ALDRIG varit på innan) bara vill ha mer mer och mer. Då kan jag lika gärna gå ner i tid,ha verksamheten hemma och kanske ha ett liv med? 
Vad  hade ni som kunder sagt om en sådan grej? 


16 kommentarer:

sticktoka sa...

Om du tycker det är ok att jobba hemma så kommer vi kunder gärna. Se till att göra det så bra som möjligt gör dej så att du får ett liv oxå. Kram Anette

Unknown sa...

Det viktigaste är att du kan må bra. Vill du att man kommer hem till dig är ju det helt okey. En bra väganvisning så fixar det ju sig.
Glöm aldrig bort dig själv, ingen tackar dig för det.

Anonym sa...

Som kund skulle jag älska att få komma hem till min stora idol. Vet att jag skulle bli behandlad som en kung (som alltid).
Som syster (du vet) så är jag inte lika förtjust i idén. Du kommer ta hem främlingar till ditt innersta. De kommer se dina hemligheter, de kommer krypa nära inpå. Ta bilder och lägga ut på nätet dom i sin tur lockar "icke kunder". Men så är jag också skadad. Jävla svår fråga, jag har ytterligare ett argument som jag kommer smsa dig 😘

Linn sa...

Eftersom du redan gjort dig ett namn inom branschen och folk står på kö så kan jag inte tänka mig att någon skulle misstycka. Huvudsaken är väl att man får en för jävla grym tatuering :)

AnnaMaja sa...

Det är inte var som är viktigt - det är att det är just DU :)
Så känner jag för att du flyttar hem dina kunder till dig .
Vilken ynnest få kliva över din tröskel och sedan bli smyckad - förträfflig kombo tycker jag .

Anonym sa...

Låter som en klok grej. Livet får ett lugnare tempo och du hinner leva..💖🌟 Satsa på det du känner är bäst. Tror ju definitivt inte att kunderna idag kommer för lokalens skull😜😜😜 även om du flyttar studion så kommer de kunderna till dig som är menade att komma till dig. // Tina Isaksson

Izabélla sa...

Jag drömmer om att en dag få komma till dig. Att få ha din konst på min kropp vore en ära! Så länge det är rent och professionellt så har jag inga problem med att du jobbar hemifrån. Du är så pass känd att folk vet att du inte är en läskig tatuerare som sitter i en sunkig källare och jobbar svart.

Maja sa...

Jag hade tyckt de var fantastiskt!! En av dom grejerna som gör att man återkommer till dig är för att du är så personlig och ger så mycket utav dig själv!
En tanke för att man ska slippa ha främlingar rännande i hemmet är ju att helt enkelt ha en egen ingång till studion.
Detta sagt utan att veta exat hur er planlösning ser ut. :)

Paul sa...

Jag tror du kommer att tappa en del kunder, vissa människor kommer att tycka det är bökigt att ta sej dit.Men samtidigt så kan du kanske behöva en minskning p.g.a att du aldrig hinner med alla ändå.Tycker personligen att du ska göra det.

Stina sa...

Tanken är ju då att jag hämtar folk som inte kan ta sig ut till oss då ,det är givet,det ska vara lika lätt som innan att komma till.

Anonym sa...

Jag tycker att det låter som en perfekt idé att ha det hemma så slipper du körs fram och tillbaka, du slipper en hyra i stan och spar dom pengarna!
För min del hade det inte spelat någon som helst roll om du har det hemma eller i en studio i stan!
Dom som inte själv kan ta sig ut ska du absolut inte hämta.
Du har dessutom nära till ditt hem, vila en stund om DI behöver, äta utan att behöva springa på stan o köps dagens.. Jag tror att det blir perfekt att ha en studio hemma. Det handlar ju o slutändan om vad Du vill, hur du känner och mår du bättre av att ha studion hemma så kör på det :))

Carina sa...

Jag tror att de som vill bli tatuerade av dig kommer att komma till dig oavsett var du befinner dig. Att ta sig till Ystad eller ut till dig tror jag inte är så stor skillnad.
Det är nog snarare upp till dig om du vill ha din verksamhet på samma ställe som du bor på. Men det verkar som om ni har gott om plats så att du kan fixa till en fungerande studio för dig där med. Tänk att slippa köra in till staden i ur och skur, lyx :)
Kör på det som känns bäst i magen!

Sandra sa...

För mig hade det inte spelat någonroll var jag kom för att bli tatuerad av dig, så länge du mår bra och är glad. Att du utför jobbet lika proffsigt i en "hemmastudio" som en hyrd lokal mitt i ystad har jag inga tvivel på!

Sandra sa...

För mig hade det inte spelat någonroll var jag kom för att bli tatuerad av dig, så länge du mår bra och är glad. Att du utför jobbet lika proffsigt i en "hemmastudio" som en hyrd lokal mitt i ystad har jag inga tvivel på!

Mia sa...

Fan vad nice att kunna ha nära till jobbet och slippa massa bök! Kör på det! Du vet ju hur en studio ska vara uppbyggd, har man allt ordentligt iordning för en arbetsmiljö tror jag säkerligen att det inte ska vara omöjligt att få godkänt av miljö och hälsa. Jag tänker mig att det kan vara nice att kunna ha möjligheten att stänga av till resten av hemmet. Både pga miljö och hälsa och för din och ditt privatlivs skull. Så dina kunder ser att det är en gräns mellan arbetsmiljön och din privata miljö. Typ att man har egen ingång till studio delen eller något.
Om jag tar mig från Östersund ner till Ystad i vanliga fall så blir jag inte avskräckt av att du flyttar studion någon bit åt något håll, ska mer än så för att bli av med mig... :D

Anonym sa...

Jag lever själv med ständig smärta sen många år tillbaka och säger bara en sak gör allt du kan för att underlätta för dig själv innan du tröttnar helt.
Kunderna kommer och de som inte kan lyckas lösa det lilla hindret är inte värdig din konst.
Hoppas själv på att ha något från dig någon gång.