Sidvyer, senaste månaden

tisdag 12 januari 2016

Mellandagarna är ÖVER!

Det var ett tag sedan jag bloggade,men så är mellandagarna till för att  mest slappa och inte göra allt för mycket! Vet redan att jag falerar då,det är min allra sämsta sida att bejaka. Nu när huset mestadels är färdigt är det rätt svårt  att tänka om från renoveringshjärna till att göra något annat. Vi inväntar bra väder  för att kunna fortsätta med det som återstår med huset:)
Och på tal om väder,, dagen efter att Otto behagat återvända hem VRÄKTE det ner snö ,så illa att jag första dagen fick ploga ut Kapten med min Atos (ja det är ett snömonster)  och dag nummer 2 fick vi låna Hugos Jeep för att ens ta oss hem. Dagen efter det var det inte ens lönt att försöka använda vår väg,den fanns inte kvar. Vi får helt sonika köra rätt över fältet som nästan är barmark istället.
Otto,som inte alls bryr sig vidare om att han varit borta och likväl vill ut och skita (väldigt viktigt för honom,han flyttade ner till skåne för det)  gjorde så lika lyckligt som alltid trots snön. Jag satt klistrad vid fönstret de första dagarna när jag släppte ut honom igen,,,oddsen att han försvinner är små,,men ändå.

 Att få se sitt hus och sin tomt inklädd i vinterskrud  var en underbar ny aspekt på flytten hit,,man fick en hint om hur det kommer att se ut färdigt med enhetligt grönt runtom,inte lera som det är nu,,kan knappt vänta. Från detta fönstret tittade jag ut första gången och såg en utsikt som var värt dessa 2 åren av renovering,,

Lite jobb har hunnits med  dessa dagarna och vi börjar med Sofies "fars tös" i Braille,en liten hyllning till pappa som tyvärr ick bort efter många års kamp mot sin egen kropp.
Sen en liten mandalafjäril på en liten känslig vad:)

 Fortsättning på Magnus symbolistarm,en bra början på en helarm to be.
 Sen en brödrost såklart! med vingar,,av märket ODD,,för att så ska det vara!!
En fjäder på en tatueringsoskuld,taget med en enorm vädighet!  Har en smygande aning om att det blir fler tatueringar här;)
Över till Hårstatus ,,det trillar fortfarande som ogräs MEN det växer äen som ogräs i botten nu ,vilket har skapat en sorts,,champinjonfrilla !! Går och ser ut som ett svampmoln i håret,men det kvittar,jag är så jäkla glad över att det växer! Konkluderar med detta att jag tappade hår långsamt i ett år pgr av cystorna i livmodern,håravfall förvärrades av D-vitamin och diverse naturmedel, och sen en rejäl operation på det som kan sätta håret i paus/avfall,, så jag ska göra mig av med allt långt gammalt hår och få nytt. Jag köper det:)
 I lördags träffades möllegänget på Contan,lite i sista minuten so to speak. Det var planerat sen länge med tjejkväll hos Lisa men så bli hon och hela familjen sjuk i flunsan som går just nu,och vi fick ta en alternativ rutt:) GÖR inget,vi anpassar oss!





 Äntligen har personalen lärt sig att de kan bre på med pepparroten,som FÄN,så Sofi kommer ut med raspen personligen åt oss!! BARA FILA!!
 På lördag eftermiddag överfölls jag av ett behov att servera en full english,,för att jag nu kan!! Jag har en köksfläkt som tar den dåliga doften av bacon,,jag KAN steka i mitt hus utan att ALLT luktar stekos efteråt!! Jag har plats i min kyl,,jag har grejerna till att laga mat,jag har sittplatserna att bjuda,,jag ÄLSKAR vårt hus!!
 Kapten och Virus,något sletna,uppskattade baconfrullan,,stekta champignoner,vita bönor, äggröra ,surdegsbröd,apelsinjuice och kaffe,,,rrrrr

 På kvällen hade jag inte fått nog ännu och efter en shopingrunda på Emporia bakade jag kanelbullar:) Med mandelmassa <3<3<3<3<3
 Det blev en riktig slappekväll i soffan,,,med massa kärlek:)
 Dagen efter satte jag mig för att reparera mitt badkar. Gördlarna spände upp sig om och om igen och det började läcka,ngot jag inte uppskattade. det har fått massa stryk under de 2 åren vi renoverat,det går inte att förneka,hur mycket jag än skällt på pågarna har det satt på sin sida(big nono) fyllts med verktyg,släpats mm Det visar sig att gängorna på orginalbultarna  var för svaga i och   de smällde upp och lossade på så sätt gördlarna. Fixat hoppas jag!
 Otto hjälpte till.
 Otto är för övrigt VÄLDIGT kärleksfull och mån om att vara med ,lite om att han saknat oss under de 4 hemska dagarna,kanske lika mycket som vi saknat honom:)  
 OVER AND OUT!

Inga kommentarer: