Sidvyer, senaste månaden

söndag 6 december 2015

En lördag värd en Kung!

Jag började fredagen med att ladda inför helgen då en något ovanlig helg stod på tur. Såhär ser man ut om man envisas med att Indoboarda på laminatgolv utan att jorda;)
 Vi fortsatte på Gösta denna  veckan och gjorde färdigt det vi påbörjat . Nu får denna armen vila ett slag tills senare nästa år då vi fortsätter.
 Lördagen började underbart med den finaste av gåvor! 2 gasmasker ,en epipen för eventuella nervgasanfall och en indikator på om det fantiskt  är nervgas el senapsgas man andats in;) Helt fina!
Vi täckte över den första tatueringen Gunilla gjort och även ett av mina tidigare verk,en liten liten rätt sunkig fjäril (fick ikke göra den större)  som nu blev en större rätt osunkig fjäril:)
 Sen reparerade/fortsatte vi på kusin Fridas tribal i svanken,en tonårssynd vi tåtade ihopa  för alldeles för längesedan som nu byggdes på istället för täcktes. Vi fortsätter uppe på ryggen vid tillfälle.
Undertiden som Frida fick sin svank piffad höll moren fikastund och tog ETT glas vin.
Kapten får numera aldrig mera kalla mina vinportioner för Stinaglas,,,
 När Frida överlevt det brutala anfallt på svanken fick även hon ett glas och ett par förträffliga "wein für alle" glasögon!
 Sen spårade det som vanligt,,,



 Vi hade bokat bord på Upp eller Ner för lite mat och samkväm och jag såg fram emot kvällens Cosmopolitan. Det kunde jag skitit i. Det var mer citronsaft med vodka i och jag undrar vart receptet på Cosmopolitan kommer ifrån där,mig veterligen har man inte sockerlag i en sådan,inte heller en hel citron . Jag saknade Contan ett litet ögonblick där;)
 En delikat råbiff till förrätt och en griskind till huvudrätt som var helt perfekta båda två rättade upp de inte alls ok Cosmopolitans.




 En helt underbar kväll som slutade på Soft med riktigare cosmos och masssssssa tonåringar,,eller troligare 20-25 åringar,men plötsligt känns dem för mig som 15-17,,jag börjar bli gammal.
 Jag var den ende som tog det någorlunda lugnt med promillen då jag hade massa hemmafixarprojekt som väntade på mig  där hemma,och kl 9.00 var det denne som kaklade en vägg. Har aldrig förr testat detta men fy för fan vad roligt det är! Imorgon sätts resten  och fogas,,av någon annan;)
Stay tuned!

Tydligen var jag även med i tidningen idag ,och om någon hoppar in här och letar efter Scary tattoos så heter de crappy tattoos;),,


Inga kommentarer: