Sidvyer, senaste månaden

lördag 28 november 2015

Ja jo jag har ju faktiskt jobbat med;)

Det har blivit mycket hus på sistone,och det är ju rätt  självklart,men så har jag ju också jobbat fulltid under tiden,det som faller mellan stolarna är att blogga om det. 
Vi startar med Gösta som påbörjade en helarm efter att ha fått mersmak från bröstet. Djurtema med underton av matematik,så denna kallar vi naturvetenskapsarmen;)
 Rickard fick en handgranats blomma som avslut på sin helarm,ett personligt favoritmotiv:)

 Sen har vi reparerat färdigt Elins helarm. Överarmen var redan tatuerad men svagt svagt av blått och rosa näckrosor,och Elin vill ha FÄRG,,så det får hon!
 Och Sofies ärrade sargade arm ler mer och mer trots att jag gör henne illa.  En stor påfågelsfjäder i  delvis watercolour fick avsluta detta äventyet. Hoppas dock på att träffa Sofie igen eftersom det ÄR fantastiskt roligt att prata och  filosofera med henne:)

 Sen fortsatte vi på Herr Kraft  och för att vara den första tatueringen spar han inte på krutet!  Vi fortsätter snart på Soundwave armen  så stay tuned!

Andreas ville bygga på sitt bröst med den redan befintliga Pearl Jam tatueringen  och grafiskt var beställningen:) Jag lyder!
 En liten frimurarflirtande tatuering är påbörjad och den kommer att fortsätta med en hel överarm i samma tema!
 Sen Annaaaa,,Anna backar fan inte för någon utmaning och den första tatueringen bli   därefter! 9Det är ett rent jäkla nöje att få behandla denna kvinnan och sittningarna fylls av mest asgarv hysteriskt blandade med tårar och hårda sanningar,men så är det också så jag vill ha det. Äkta,spännande uttömmande!


 En watercolourmanet på en tjej som dyker,vad kan passa bättre?  Även här skrattade jag non stop,,jag kan ha världens bästa jobb!
 Vi fortsätter på   coverupen av en stor lasrad tatuering,och det är så förbannat roligt att få göra detta då jag först aldrig trodde jag kunde göra något för Henrik. Henrik däremot har ett tålamod som få och en klarsynthet och riktning i livet som gör att han inte backar när han väl har påbörjat något! Därav några års tålamod och smärta senare,sen kunde vi göra om,göra rätt.
Det tar lite tid för smärtan är rätt illa för honom ,och det tål att berättas,för alla sitter inte helt oberörda,vissa har förbannat ont och kan bara tatuera sig i några timmar i taget . Det är jätteok,jag lär mig vem som är känsligare och kör då bara kortare dagar. Någon gång blir man färdig,och det viktigaste är att man inte avskyr  själva processen utan att man avslutar det man påbörjat;)
 På tal om avslut:( Marelarmen bli färdig och som vanligt lämnar det ett vansinnigt tomrum efter sig. Jag saknar Emil  och Emma efter varenda gång och hoppas alltid på  nya roliga projekt!



Och sen avslutades en polynesisk underarm även den första tatueringen. Underbara svarta mönster,,jag älskar att göra dessa:)

Inga kommentarer: