Sidvyer, senaste månaden

onsdag 28 oktober 2015

Badrummet,,det är ,,,färdigt??!!

Idag,,idag insåg jag att badrummet är färdigt! Färdigt sånär som på en duschsland och en paxfläkt och en MASSA inredning! Just nu ser det lite dött ut men när hinkar toapappershållare,handdukshängare,riktigta mattor och ljusstakar kommit dit  är det som ett RIKTIGT hem!!!!
 Sjuglet billiga badrumsspeglar från en firma på nätet ,ca 600 kr kostade en sådan istället för en för 4500 som de flesta badrumsspeglar kostar.
 Träbadkaret,,det första jag köpte till huset ,använt ca 4 gånger på ett litet Yoga spa utanför Lund,,tramsigt billigt fick jag det jämfört med vad de ska kosta (ca 27000 nya)

 Kapten har frostat fönster och dörrar med en väldigt speciell frost som mer ser ut som imma än frost,sjukt fint ljusinsläpp!

 Badrumsmöbel,noll kronor eftersom jag sparade på den som lämnades kvar i huset ,betsade och vaxade,,klart.Handfaten ca 1200 för 2 på golvpoolen istället för 1200 för ett i affären;)

 Glasblockväggen då,,nä,den är inte rak och nä den är inte "korrekt" på något sätt,,men den är min;)

 Vi lade allt unfet på klinkers och blandare istället,det känns som att det höjer  looken mer än dyra handdukshängare;)


 Och sist men aldrig minst,,de senaste 2 årens julklappar och födelsepresenter fick jag plocka fram nu,,,och jävlar vad jag älskar er alla för att jag fått detta,,inte glömt,bara magasinerat!!

3 kommentarer:

Marita sa...

Och speglarna kom på rätt håll ;)

Simon sa...

Bathroom looks awesome Stina! Cant wait to see the rest of the house done.

Unknown sa...

Fan vilket snyggt badrum! Och det där badkaret är ju helt fantastiskt! Är gravt sotis! Vaknar ni nån natt av att det plaskar i badrummet kanske det sitter en stalker från Bergslagen och blöter däri. 😜 Jag badar sjukt mycket, så mycket att min spydiga tonåring tyckte att jag lika gärna kunde köpa ett kylskåp och ställa in där. 'Du bor ju för fan därinne i alla fall!' Ska bli roligt att se hur resten av huset blir med.