Sidvyer, senaste månaden

måndag 14 september 2015

Nu tar vi bort mer knutor!

Jaha,då var det dax igen,denna gången var det för att ta bort en fettknuta jag haft rätt länge som växer och som jag anser trycker på insidan av mitt ben och får det att svullna. Jag har enl läkarna fel,och det får jag väl ha då,faktum kvarstår. Den är bortopererad förr men den envisas med att återkomma. 
 Jag var otroligt nervös inför detta, har man gjort det förut vet man vad som komma skall och det suger oavsett hur bra det gick förra gången. Jag fick en väldigt ung väldigt bra läkare och såklart en student med;) Jag råkar ofta ut för de studerande som ska titta på eller öva. Jag har inget emot det alls och lät även idag henne öva på att sy igen.
 Ett litet inslag till politikerna,,,om ni sparar mer på vården får de snart bära runt vagnarna  och personligen hade jag dagligen spytt på den satans gula ångestmattan nå´gno idiot tyckte var snygg att lägga in???
 Lite musik underlättar arbetet ,verkligen,men är det inte dax att uppdatera boomboxen lite? Snälla politiker,,skär inte ner mer på vården,vi blir aldrig mindre sjuka,inte med den takten befolkningsmängden växer.

 Idag fick jag 2 helt fina sköterskor som gjorde sitt bästa för att distrahera mig,eller ja,,det var nog tvärtom. Jag drog onödigt vetande för att hålla mig distraherad och hela rummet var med och kommenterade detta,,lätt underhållande för alla utom den spanska studenten. Hon var ändå upptagen med att göra korsstygn i närheten av heligheten,och ett litet slag där fick jag en flyktig tanke att"jag hoppas de syr igen rätt hål nu"
En rätt rejäl fettknuta skickas nu till patologen så får vi se om den innehåller mer än bara fett,eller om det faktiskt bara regnar i Göteborg när överläkare si och så kör dit (internt skämt)
Återkommer med detta.


1 kommentar:

Christine sa...

Åhh stackars!! Du verkar ta det helt lugnt.. Jag hade varit helt förstörd om jag hade haft folk rotandes där nere i dagsljus (även om det var utanför trosområdet) Hoppas de inte blir fler knutor mer nu!!