Sidvyer, senaste månaden

söndag 19 juli 2015

Loungen på Contan,the revival!

Lördagen resulterade i en lite spontanplanering efter ett glas vin i studion,och vi spetsade in oss på den nya Loungen på Contan för en burgare och lite drinkar. Kapten var tvungen att åka hemkom och duscha efter en heldag ute i huset och jag kände att min hunger pressades till sina gränser,men med lite vin i magen tänker man inte riktigt logiskt.  Någon timme senare var vi tillbaka och stegar in på Contan,,,där loungen var full. Loungen är ca 20 platser ,men bredvid är en stor matsal som står helt tom,och där tyckte vi att vi kanske kunde få sitta?
Ikke,,vi gick till Upp el Ner och där var samma svar,,,ikke. Vid detta laget tog mitt blodsocker över och jag dog. Frös som en galning eftersom det är underbara jävla 17 grader högsommar ,ingen mat,ingenstans att sitta. Jag var riktigt otrevlig och tjurig.
 Vi gick tillbaka till Contan som än en gång sa tyvärr ,där var fullt,folk väntade på platser mm,,,
Jag bara gick,,jag orkade inte tjafsa,,jag hade tillockmed kunnat äta Max,, Då fick den söta servitrisen en snilleblixt och hämtade en stol från lobbyn,och då fick vi plats;)  Snabb bra service på drinkarna och hamburgarna var MYCKET goda. Löjligt enkla men så så smarriga. Lite för mycket pengar för så lite mat(barportioner ,dvs som en förrätt) för 139kr,,men värt det! Jag gick över till en caesar sallad efter det och den är helt underbar den med. Samma kritik där,,lite större för 129kr kan den gott vara ,men attans så god med rökt kyckling och soltorkade tomater.
Lite drinkar på det och jag var plötsligt mye piggare! Loungen har en del kvar innan den är en riktig lounge,,musiken stängdes av hela tiden och där var tyst förutom ett tyskt par som tyckte det var en bra idé att tvinga sitt spädbarn vara uppe till 22.00 ,,,den tyckte INTE det var en bra idé.

 Kapten beskriver hur jag ser ut när jag inte får mat.  Han vågar ändå sitta så nära,,modig man.

Kapten satsade på en Dry Martini  och detta var första gången jag smakade den och ändå gillade den:) De flesta jag smakat har varit så bittra. Nu kan vi Bonda oss!!

 Söndagen rullade in med tunga perfekta regnskyar,,en bra dag att hålla på i huset. Jag o Kapten målade "min" del av huset första omgången,och jag gav fönstren en omgång till.
Plötsligt,,,plötsligt kan jag se vart sängen ska stå temporärt,,hur vi  faktiskt kan bo där utan att v ara för obekväma ,,,jag kan börja känna små bubblor i magen av lycka och spänd förväntan;)
 Ett varmt mörkt trägolv kommer att landa på golvet efter att det flutits lite jämnare,sen ska jag lära mig att såga lister!!!
 Dax att börja måtta trappan jag vill ha här,,,är lite rädd för vad den kommer att kosta ,men en tappa måste vi ha oavsett!! Fortsättning följer!

Inga kommentarer: