Sidvyer, senaste månaden

onsdag 10 juni 2015

Uppdatering hysterektomi.

  Jaha ,det har varit konsert i Ystad (active konsert) och när sådana evenemang har gått av stapeln brukar det synas spår ,speciellt i våran gränd då stallgatan verkar vara stället man går för att pissa och dumpa ölburkar,,,
Ja,,det ser sannerligen ut att ha gått till på tosingavis,,,
För att uppdatera lite om hur det går efter  hysterektomin så kan jag glatt meddela att det mesta rätat upp sig nu! Kan träna,ligga på mage,sträcka ut fullt och ha jeans på mig utan att det känns skitjobbit.
Känseln kommer nog inte tillbaka runt ärret ever om man tänker på hur det var förra gången.

Det kvarstår en hård ömmande knuta precis under naveln där de troligen sydde ihopa magmusklerna  (annars vet jag inte vad de gjort!)  och när den är borta kommer jag att vara ytterst nöjd, det och att ärret snyggar till sig lite,just nu har jag svårt att visa det alls då det är rätt jävla fult. Tur att det sitter där ingen merän jag o Kapten måste titta.

En rätt rolig förbättring efter operationen är en sak jag är tacksam och förundrad över:
I hela mitt liv har jag i princip aldrig svettats,men man kan ändå lukta svett då dofter ändå utsöndras. Innan operationen (ca ett halvår) började jag märka att jag luktade svett starkt och ofta,utan att jag ens gjort något,direkt efter duschen,med mängder av deo på. Började gå med deospray i väskan och  hade ångest över att utsätta mina kunder och Kapten för detta. Tyckte det var okaraktäristiskt  mycket för mig och undrade om det inte hade med hormonerna att göra,och det är troligen så det har varit för det är magiskt borta!  WUNDERBAUM!! Det spelar ingen roll vad man säger till sjukvården för de kliar sig i huvudet och säger att det inte allllls har med mina knutor i livmoderns tt göra,men faktum är att finnar svett och hårförlust har gått hand i hand med denna omgångens knutor. Förra gången fick jag melasma som fan (bruna fläckar i pannan som var gräsliga) psoriasis  och ledvärk,men inte heller det kunde ha med något att göra. Melasman försvann direkt efter operationen,något den inte ska göra enligt läkarna.

Nu håller vi tummarna fr att håret slutar falla!!