Sidvyer, senaste månaden

torsdag 4 juni 2015

Reflektioner.

Gårdagen var ett riktigt bottennapp. Gjorde färdigt på jobb,var färdig relativt tidigt och kunde inte hitta ett enda skäl till att stanna kvar,så jag gick ett ärende och körde sedan hem,hämtade ett paket åt Kapten ,handlade,lagade mat, VÅLDSÅT och somnade som en stock framför TV:n!!  Det har bara hänt ett fåtal gånger i mitt liv då somna framför TV:n är livsfarligt (vi som är Poltergeist gamla förstår den skräcken,alla ni andra kommer att idiotförklara mig) ,sist det hände var jag grovt drogad efter operationen.

Vaknade av att Kapten kom hem,,våldsåt onyttigheter och somnade utan problem kl 22 igen. Sov extremhårt hela natten tills kaffet väckte oss i morse.

 Nu är jag trött igen,och klockan är 9.00.

Yr i bollen sen  Prag  ,fortsätter att tappa mitt hår i drivor och orkar inte ens bry mig om det längre. Jag kommer inte att vara den första skalliga kvinnan i historien. Om det fortsätter såhär  börjar jag snart tro på folk när de säger att jag är stressad och håller på att gå in i väggen trots att jag sällan varit såhär ostressad. 

När jag jobbade som kock i holland hade jag magsår,bröt ihopa 3 gånger,åt så kass att en Amerikanare skulle skämmas över mig,hade noll liv,stressrelaterad ryggskott,alla MÖJLIGA galna grejer hände med kroppen ,jag var sjukt otrevlig mot alla mina nära och jag grät mestadels av tiden. Med detta vill jag bara påpeka att jag har klättrat på den brömda väggen många gånger och aldrig mått såhär skumt,och tycker att jag borde veta när det är dax att ta tag i mig.

Vi har rest  och relaxat trots husbygget då jag anser att man bör odla sitt förhållande mer än sitt boende,för lets face it utan Kapten hade husrenoveringen  varit väldigt meningslös. Jag vaknar på det mjukaste sättet jag kan,tar min tid,tränar endast när jag vill och kan,det har slutat vara ett måste.
Bokar in kunder pö om pö och inte alls så stenhårt som jag gjort förr. Tar mig tid att måla och leka med andra projekt mer än bara studion,,,det kan liksom inte vara möjligt att jag är stressad så illa att jag inte vet om det?

Jag behöver bada.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle gissa på undermedveten stress, allt med din "mage" , barnlöshet, husjagning, renovering, övriga "sjukdomar" du har.. Du kanske inte känner dig stressad men är det i ditt undermedvetna.. Hade jag varit du så hade jag klippt mig i en kort häftig frilla och inte brytt mig ett smack om håret längre för vill det falla så låt det göra det.. Du är ju du med el utan håret eller hur? Och med ditt vackra ansikte så är håret bara en bonus ;)