Sidvyer, senaste månaden

torsdag 25 juni 2015

Gott och blandat;)

Har råkat på ett stim av tribaler/hennaliknande mönster som är lite terapimålning för mig. Sitta i soffan och bara mysa med dessa är avslappnade och går att göra trots att tröttheten är förlamande just nu. Måste vara vädret?
 Lite jobba får jag gjort emellan allt,och här har vi Anders från Fulltofta gårdsbryggeri som fick sin sädesärla:)



 Nu är det i dagarna dax för Fulltofta Natt ,en helt ny ölsort,eller nygammal,en schwartz bier som är precis som namnet indikerar kolsvart med undertoner av kaffe och  dylikt. Ska privatimportera denna och se  vad den erbjuder:)

Har varit ute i huset några dagar och panikmlat panel till gavlarna,ett jobb jag tacksamt tog mig an ,då jag inte kunnat göra ett skit hittills,och det visar sig att måla panel är skittråkigt OCH att mina händer ger upp direkt!! Jävla kukkropp rent utsagt! Jg har det i övrigt väldigt bra i lederna och går i princip på noll medicin ,men så fort man anstränger dem lite lite blossar allt upp igen. Träningen har lagts på hyllan sånär som på 1-2 dagar i veckan om jag hinner,och efter var gång är jag sämre som människa om jag inte helt enkelt bara står på brädan och ser mölle ut!
Nå SKIT i det ,när jag då stod och försökte inbilla mig att måla is the shit hoppade vår tomthare in på vad som HAR varit en gräsmatta fram tills Kapten fick tag på ett motorverktyg ,och lade sig att sova i solen!! Sötaste på länge;) Han florerar där ute omkring,och kommer troligen fortsätta att göra det även när katterna kommer dit . Han ser mer ut som en T-rex än en hare så varken Otto eller Katt har något att säga till om.
 Plö
Men ännu ett dachboden fund har krupit upp till ytan. I kryputrymmena som förr huserade mårdar och mindre kolonier av flodråttor hittar vi lite roliga saker,bland anat en räknemaskin större och tyngre än min Atos,och så denna skrivmaskinen! En rätt specifik samlarperiod har han riktat in sig på,inte direkt jättegammalt utan 40-50 tals industrialisering. Dessa,stämpelklockan,en koffert och några fantastiska damcyklar har vi hittills hittat;) Hoppas på mer,men tvivlar starkt.



 Ganska så snabbt efter att dessa kommit ut var det många som ville ha dem,och då passade det ju bra att klämma in dessa på en avbokning:) Anna var först ut med min spiraltrappa/Grind;)
 SEN har vi en underbar historia;) Alex och jag träffades för många år sedan (ca 13) i Höör där jag startade på en liten liten ranka på hennes fot som var i princip ett sträck och väldigt enkla knappt ifyllda blommar. Efter det har hon fortsatt på den rankan över i princip hela kroppen och i 4!!!bokningsdagar velat att jag ska fortsätta ut över bröstet med den. Jag har helt sonika vägrat då jag inte tyckte det skulle bli snyggt på henne,och att kroppen gott kan prydas av så mycket mer än det,och femte gången gav hon sig och ville ha en chestpiece. Då bli det ja;) Förvisso ingen färg än,men det är jag ganska säker på att det kommer snart;) En monstersittning igår från 11-19 och nästa gång blir det färdigt:)

2 kommentarer:

Maja sa...

Behöver någon av damcyklarna ett kärleksfullt hem ställer jag gärna upp! Importera en "ny servad" 40's hoj från knisslinge nu har både bakhjul (nåja 2 ekrar, dynamo och handtag gett upp lite :(

Christine sa...

Så snyggt 👌
Längtar oxå efter att få prova den nya ölen👍
Det har blivit min favvo "gå bort present" vem vill inte ha en liten korg med god OCH snygg öl?!;))