Sidvyer, senaste månaden

onsdag 20 maj 2015

Mer hår men mer hopp

Vi börjar dagens blogginlägg med att säga ett stort tack till Alice för att hon gick igenom ett 2 dagars experiment  där hon inte borstade håret på 2 dagar och sen samlade skörden för att visa mig att det jag tappar faktiskt inte är så farligt! Tack!  Jag vidhåller att det inte alls är normalt för mig,men accepterar att man kan gå in i perioder då man helt enkelt fäller mer,och med alla mina motgångar kroppsligt och rent hormonellt är inte detta helt oväntat. jag tycker mig se en massa korta hår (ca 10 cm)  när man vaknar ,som sticker ut ur uppsättningen,möjligen ett bevis på att mitt hår har startat om sedan innan och nu bara hamnat i en tunnare fas. 
Fortsätter att behandlas och äta hårkur total,men vill ändå tacka alla läsare för allt stöd ni ger ,det gör så jävla mycket !!!
I förrgår tog jag dessutom det exekutiva beslutet att tona håret för att inte gå och glo på den tråkiga gråblonda utväxten,något som gör att jag brydde mig ännu mer. Nu är det plötsligt lättare att släppa det då det inte ser ut som skit ovanpå allt;)
 Sen har jag jobbat en massa med,men en hel del är mitt i allt jobb och inte värt att lägga ut innan det är färdigt:) My däremot satt som en klippa igår och  fick sin Harry Potter Mal:)
 Sen har jagÄNTLIGN gjort färdigt nästa porträtt  på den undersköna Aimee,,kolla in henne på instagram under aimeeblondie:)

1 kommentar:

Stina sa...

Hej Stina. Hittade hit när jag sökte på blogg psoriasisartrit. Kul att du också heter Stina :-)

Du är så underbart kolossalt duktig på att teckna, skissa, måla och tatuera. Önskar jag vore lika duktig som dig men är hästvägar ifrån.

Att jag sökte på bloggar och psoriasisartrit var för att jag också bloggar, har också den diagnosen bland annat..

Välkommen till mig.
/Stina