Sidvyer, senaste månaden

onsdag 13 maj 2015

Hårhistoria,,jämför och se själv.

Som tjatat om detta tidigare har jag nu nått botten (Hahahah tror jag,tills kala fläckar börjar synas)  och börjar få fundera på att kort hår kanske får bli grejen i framtiden.
Tills dess tänker jag kämpa med allt jag har för att mitt hår ska börja växa och bli tjockare igen,och det gör jag genom att gå till en hårklinik. De analyserar hårbotten gratis med en kamera och ser vad som kan vara fel på den. Därefter mixar de olika oljor och rengörande vitaminblandningar som masseras ner i hårbotten och därefter ångas i 20 minuter,tvättas,återfuktas och sen kammas. Man sparar håret för att se hur mye som föll av förra gången jäntemot nästa  och ser på så vis om behandlingen fungerar som den ska. 
Det var dax för andra behandlingen idag och jag bävade. Hade inte släppt ner håret sen förra(2 dagar tidigare) och insåg att en helvetes massa kommer att trilla av nu. Första dagen bara dröste det av trots att jag duschat på morgonen och redan fått en ansenlig hög.
Vera kom dit och stöttade om ifall jag skulle bryta igen och snorgråta.
Det hände inte?
Det föll inte alls mycket hår jämfört med måndagen,och ett litet blint hopp blommar upp i ens hjärta. Det är detta hoppet man behöver.
Varesig effekten är placebo eller på "riktigt" är det en effekt,och jag ser fram emot måndagen då jag ska på behandling nummer 3. Där emellan tillsätter man själv medel var dag och masserar hårbotten. 
De doftar,,,,alternativt,,,men det får vara som det är.

När Vera ändå var där gjorde hon en gratis hårbottenanalys för att få se vad jag såg och mådde smått våldsilla över!

Hahahahaaa i Veras hårbotten hittade vi GLITTER!!! Små svarta hårstumpar som inte var hår(WTF??) och friska fina hårsäckar! Kanske lite fettig botten men annars allt bra:)

 Jag inser att ni inte kan se skillnaden visuellt men jag kan definitivt känna den,och om man vet vad man ska titta efter så ser man det med. Vi startar 2009  ganska så direkt efter förra operationen,detta är väl juni juli och jag opererades i Februari. Båske. Inte bara båske utan så jävla nerblonderat och misshandlat. Håret frodas och trivs.


 Maj 2010,,
 2011 mars,,still thriving,,Blonderar sönder mig och håret bara myser på.
Mars 2012










 Okt 2012

November 2012,,kunde inte låta bli ...
Maj 2013 Nu är jag tokmörk och håret har samma tyngd som innan,,kanske lite mindre,men det skrev jag av som att jag gick oftare till frissan.
Augusti 2013
November 2013
Mars 2014 Här börjar svansen bli frissigare och tunnate. Inget jag tänker på då,,men ändå,,börjar vilja spara ut det mer och inte låta frissan gå nuts som hon gjort hittils(trodde jag,utan att jag såg det)
  Det börjar bli kortare och kortare,,trots att jag uttryckligen sagt åt frissan(Som var förvirrad och förklarade att hon INTE tunnar ut det) att ge fan i att tunna ut det!
Konstutställning för 2 påskar sedan,2014,,en väldigt mycket kortare svans,och tristare. De tjocka tjocka korkskruvarna finns inte mer,bara friss,,,
Jag fortsätter att uppdatera om detta och hur det går,det kanfanimig bli intressant!

Inga kommentarer: