Sidvyer, senaste månaden

måndag 9 mars 2015

Nej,,detta är inget "happy" foto,,

Gårdagen har varit en av de mest plågsamma sedan detta möget startade. Ser ut som om jag är i fjärde månaden och tarmarna är svullna som FAN. Att andas är jobbigt då konstant "håll" i höger sida är en vardag nu oavsett om det är den tiden i månaden eller ej.
Tarmpaketet känns som om det är inlindat i skållheta kål och vad man än gör finns det ingen lindring. Går på brufen retard redan och kan inget mer göra än att vänta ut cykeln tills det svullnar av och ger sig. Endometrioser är den troligaste boven till tarmarna,har haft det så väldigt länge,men det blir värre och värre för var månad då de "äter" hormonerna som avges en gång i månaden.
Dt börjar bli plågsamt att äta,dels för att det inte finns utrymme,men även för att varenda liten tarmrörelse känns som ett vulkanutbrott bakom klumpen ,även känd som livmodern.

Höger ben svullnar upp och nu även somnar det.Igår somnade det hur jag än sitter,så att stå är enda möjligheten till lättnad. MÅSTE få någon att ta knutan på benet på allvar nu,är rätt säker på att den är orsaken till svullnaden. Det blir svårare och svårare att få lättnad för det skitet MED!!
Är seriöst så trött på smärta och mystiska jävla diagnoser nu att jag vill ge upp.

9 kommentarer:

Linn sa...

men fy fan rent ut sagt :/ jag har "bara" ibs och vill typ skjuta mig i huvet under mina skov. Hur du har det kan man inte ens föreställa sig :( men att fightas med vården vet jag hur det är, två steg fram och tre tillbaka! Hoppas du snart får hjälp

Anonym sa...

Hej, ville hoppas att allt löser sig. Vet att du är tatuerare men om annat folk gjort tatueringarna på dig så kan de vara svårt att ha koll på matrialet, kan även visa sig över 5år senare upp till 8 år enligt vissa.
Kan även trigga igång vissa metastaser, men har en magkänsla om lymfkörtlarna samlat på sig färg eller annat. Kan gå över av sig självt men i ditt fall förmodligen inte. :/
Hoppas de löser sig//Mvh Kristian

Stina sa...

Kristian,,helt ärligt detta är INTE något som har med tattoofärg att göra och det var något av det skummaste jag hört. Jag har full koll på vad folk har använt för bläck ,och detta hade jag långt innan jag ens var tatuerad. Det är livmodern som utvecklar godartade tumörer som svullnar upp när man har mens,det och endometrioshärdar(bitar av livmoder) som gör likadant. Om NÅGOT alls skulle orsakat detta är det Desolett 21 eller andra p-piller . Mina lymfor är helt normala och aldrig någonsin har jag hört att man reagerar på tattoofärg så ens om det är från hemmatatuerare.

Anonym sa...

Jag antar att du kollat gallgångarna om det är gallsten?

Anonym sa...

Hej! Har en arbetskamrat med svår endometrios som började äta lchf- kost och mår mycket bättre. Får inte så ont och är inte hemma från jobb så mkt som innan. Vet inte hur du äter, men om du inte testat kanske det är värt ett försök.

Stina sa...

Anonym:det är endometrioser myom och cystor,inte gallsten,,jag vet vad det är ,är bara förskräckt över hur illa det blivit så snabbt:/
Och anonym 2:jag fixar inte LCHF,som föredetta anorektiker kan jag inte på några villkor äta bara feta saker,,hade spytt efter 2 dagar:/

Anonym sa...

Varför tar du p-piller?

Stina sa...

jag tar inte p-piller. Om anonym menade Desolett 21 så hänvisade jag till de man fick när man var 14 år,,

Emma sa...

Galet att det ska vara så svårt att få korrekt vård (och bemötande) när det gäller endometrios. Även nu, när det faktiskt uppmärksammas att det inte tas på allvar, så är det fortfarande riktigt kasst :/
Heja dig! Du verkar grym. Men synd att du ska ha detta skit.