Sidvyer, senaste månaden

måndag 9 februari 2015

Smaklycka i Ystad ?

När jag fick höra att Snuggles skulle stänga blev jag och många med mig ledsna och chockade ,och vi undrade nu vart vi skulle hämta våra treats?
I de tomma fönstrens hängde  papper med ett budskap att "Smaklycka skulle öppna i februari",,
Smaklycka,,? jaha?
Inte "Big burgers" Pierres Pizzor" eller något annat visande namn,,bara Smaklycka?
Skeptiskt nyfiken var jag.
Ledsen över att så många andra affärer verkar slå igen på gågatan,hoppades jag verkligen att det nya stället skulle fatta vikten av vad folk i stan vill ha och inte öppna något som redan finns som håller i ett halvår och sen försvinner i bruset.
Ojojoj så fel jag hade.
Titeln är fortfarande flytande men så fort du handlat något överhuvudtaget där inne kommer du att fatta.
Smaklycka är att ta allt alla inom Café gjort innan ,men göra det med kärlek,från grunden och  BÄTTRE!
En simpel räkmacka blir en smakexplotion med saffran, krämigt ägg och hemmabakat färskt bröd.
En toast där salladen sidanom viskar om hur högt köket satsar oavsett om det "bara"är en toast med skinka och ost,lök och dijon som bara smälter i munnen.
Kaffet är Johan&Nyström  och enkelt bryggkaffe smakar på så vis riktigt jäkla bra!
Såklart kan du få din latte eller cappuchino precis som du vill.
Jag trodde Ystad hade förlorat ett vattenställe när Snuggles försvann ,men jag kan stolt  berätta att det givits ett ställe som troligen kommer att dyka upp i många matguider!




5 kommentarer:

Helen Fröderberg sa...

Ja, hurra! Ett nytt ställe att fika på när jag hänger i Ystad! :)

Anonym sa...

Bra det behöver Ystad. När ja hämtat mig från en infektion ska jag dit och prova.

Maja sa...

Så att är det ko att spilla räkmacka med saffran över britsen när man blir tatuerad?

Stina sa...

Det är ko Maja,,det är ko😆😆😆😆

Maja sa...

Sweeediiiish ;D