Sidvyer, senaste månaden

torsdag 4 september 2014

Enbrel,fortsättningen.

Det är många som frågar av mina kunder och bloggläsare ,hur det egentligen går med den nya supermedecinen,och jag kan bara säga en grej,,,
Mitt hjärta fylls till bristningsgränsen av att ni ens kommer ihåg att fråga och bry er! Det är mer än många mycket närmre gör ska ni veta:) All kärlek tillbaka!
Så såhär ser det ut efter tredje sprutan:
Efter 2 sprutor har de flesta av mina psoriasisutslag dragit sig tillbaka nästan helt,det är bara några få envisa jävlar som är kvar,men även de har reducerats så jag nästan hade kunnat tänka mig gå barnet,,nästan.
Mina höfter känns inte av mer,man knän känns som om jag kan lita på dem igen när jag går ner för trappor,inte att de handlöst närsom kan vika sig  så att jag måste gå baklänges ner för trappor  för säkerhets skull. Ryggen är fortfarande lite krånglig,men dendär eviga "nackspärren"som gjorde att jag inte kunde se mig om över höger axel och som även orsakade muskelbristningar på vänster ryggsida,den känns inte av mer!!  Har upplevt att min tårvätska är tillbaka på morgonen,i morse tänkte jag inte ens på det,när det i vanliga fall tar mig 15 minuter att kunna se!
Det negativa:
Händerna är fullständigt söndriga fortfarande,så en spruta i var som final touch kan vara på sin plats,men allt händer inte på en månad.
Jag har haft feber sen jag startade på sprutorna och det betyder att jag inte kunnat träna ett skit,och efter Prag och mansförkylningen som medföljde där är jag TOTALT däckad,så träningen får liksom vänta lite till.
Att hålla med träningen i 2 veckor kommer dock att visa hur bra sprutorna funkat när jag väl kommer tillbaka istället för att försöka känna efter dag för dag.

Kan säga att bara att få bli av med skammen av att strössla hud överallt,att inte behöva gömma pannan bakom lugg för att jag så skäms för utslagen,att slippa klia sig tills man gråter av panik,,,ja det är mer värt än någonting!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuud vad härligt att höra!! Hoppas att snart även fixar sig bättre med dina händer!! Det är du värd!! Hoppas även febern lämnar dig snabbt! Kram!!
Julle

Mama Jo sa...

Fy fan va underbart! Härligt att höra att du gör framsteg. Jag hoppas att du på något sätt når ut till andra som har samma problem eller dylika i alla fall så man kan få en chans här i livet. Än så länge finns inget att göra åt mina problem med skalpen men jag är hoppfull :D Du hittade ju något för dig. Så jag kan säkerligen hitta något för mig! Grattis till dig, skönt att höra att du på många sätt mår bättre.

Nova sa...

Underbart att läsa att det går åt rätt håll =)