Sidvyer, senaste månaden

torsdag 10 juli 2014

Ha lite tålamod snälla människor.

Det är indeed sommar och min maillåda och telefon hör allt oftare av folk som vill tatuera sig,såklart för att många ser snygga saker på andra och vill göra slag i saken. Det som skrämmer mig med detta  är att de som hör av sig nu på sommaren endast tycks ha 2-3 dagars tålamod.
Det bruka låta som följer:
"hej,jag har sett dina verk och tycker de är JÄTTEFINA,har du tid denna veckan?"
Nä,,
Eller:
"Jag vill göra en hel slev på ena överarmen,men vet inte vad jag vill ha ,har du  tid inom det snaraste?"
Nä,,
Jag säger INTE att ni måste  vänta på mig,min kö är jätteirriterande och lång ,det har jag full förståelse för ,men bara för det behöver ni inte gå till någon som har en veckas väntetid,det kommer INTE att bli bra.
Tänk efter,,en veckas väntetid,de flesta gör tatueringar som tar en halv dag eller mer nu förtiden, vilket innebär att i allra bästa fall är där 5-10 kunder som vill till den tatueraren du kan få tid hos inom en vecka. 
Hade det varit samma väntetid hos plastikkirurgen hade man reagerat (hoppas jag innerligen) på att bara 5-10 pers vill komma dit,,?
Ju längre väntetid desdå bättre resultat oftast,för fler vill dit,då fler är nöjda.
Jag har sagt det massvis med gånger men jag säger det igen:
Du är bara värd det allra bästa,nöj dig inte med mindre!
Om det är en pengafråga och rörmokaren  med tattoomaskin himma i köket  är såååå billig kan jag bara önska er lycka till med ytterligare ett spartips:
Tatuera dig inte så sparar du ännu mer.
Nedan följer ett exempel på en som väntat och en som inte väntat.
Jimi Hendrix,,,(inte min)

 Och en nyvaken transa wannabe Jimi med bakfyllepåsar under ögonen och ett pärlhalsband till mustasch,, Väl bekomme.


1 kommentar:

Anonym sa...

Kan vänta minst ett år på dina talanger :)

Victor hellberg