Sidvyer, senaste månaden

söndag 1 juni 2014

Texas Longhorn,,the Gustavs varianten

Ett infall från Kapten gjorde att vi lite spontant drog in på Texas Longhorn för att äta lite gutt kött och babbla lite,och Sjögrens är aldrig långsamma när det gäller att slippa laga mat ,so off we went!









Som ni ser så greppar Vera hårt om Audin eftersom Virus oftast behandlar den Danska Bornholmskön som en utmaning snarare än en oläglighet (ingen av den kan köra över 80 tyvärr)  och resan in gjorde att Vera spydde nästan innan maten. Hade vi vetat då vad vi visste sen kunde hon sparat den dumpen till efter måltiden.
Jag ser ut som en leopardfärgad sprithagga på bilden,men här har jag inte fått ett enda glas vin än,så här slänger jag in mitt veto och påstår att jag ser ut såhär helt au naturell.
 Vi hade gott om tid att hångla på oss då vi kom in med endast ett bord sittandes och serverades sist av 5 bord  sittandes,men vi var vid gott mod,friterade nachochips och lite dippa till gjorde att man överlevde väntetiden.
 Som vilket respektabelt steakhouse som helst  frågar de en vid beställnig hur man vill ha stekt köttet och Virus ville ha medium oxfile. Jag ville ha medium entrecote,och Kapten well ryggbiff,Vera medium ryggbiff. Här snubblade kocken. Ceacarsalladen on the side funkade inte heller,men jag fick iaf min(som man får betala extra för) istället för den som ingår,Virus fick ingen alls trots att han beställt en extra. När Köttet väl kom fick jag en gråfärgad ryggbiff,virus fick en gråfärgad oxfilé. Medium är tydligen ett begrepp man kan töja på som man vill lite. Båda fick skicka tillbaka skosulorna och en mycket irriterad kock fick göra nya. Vera och Kapten hade ätit nästan färdigt när Vera hittade ett långt blont krylligt hår i sin bakpotatis och bestämde sig där och då för att hon var färdig. Jag och virus väntade. När Virus fick in sin medium oxfile råmade den fortfarande,och inget av det som var beställt kom med. Vi sket i det och åt ändå. Kocken var extremt sur och vägrade steka på filen en gång till ,så en medium blev en blå . Servitrisen suckade skuldtyngt och sade att vi inte behövde betala maten utan bara drickan så 404 kr senare var vi nästan mätta och gick där ifrån. Texas longhorn: Bra när rätt kock står i köket,,,med hårnät.
 En 2 minuters titt på havet som låg som filbuke i viken och sen hem :)
 Ja,,här är jag i hela min pantertanter glorie,,,fy fan vad jag börjar bli gammel;)
 Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefin bild på dig!! Hade jag sett ut som du hade jag varit glad :-)

/Ullis