Sidvyer, senaste månaden

söndag 8 juni 2014

Retard artexpo 2014

Istället för att dra ihop ett Cph Grand Prix  tänkte jag ge damerna en utmaning som är snällare mot fötterna och plånböckerna (inga Guccibutiker på stallgatan ,,,än) så jag tänkte ihopa ett Art expo med undertemat  "Kan dem kan vi"
Bad att få låna Veras MONGOkamera(ren jävla tur att jag inte tränat pi-keps den dagen,det hade inte gått att höja den!) och då får man lite bonusbilder på köpet;) Tack Vera.


 Ladiesen dök upp vid 18,och instruktionerna var  basker,illrött läppstift och Gudrun Sjöden tält. Rött läppstift och basker varhelt ocker,men det finns inga ursäkter för Gudrun Sjödenkläder så det skippades helt tack gode gud.


 Till att börja med fick flicksen dra lott ur en hemlig påse  för att få en riktning på sitt skapande.

 Malin Tex fick Camilla Lundén med några exempelbilder.
Sen var det påse nummer 2 att dra från,även detta för att komma in i karaktär,ihopa med hatt och läpp.
  Och skåda bara karaktären! Stark intensiv,,,döende i TBC,ångest svart som natten och ost!
 Franska underrättelsetjänsten,,INGEN över 30 kan låta bli att säga "allo allo",,ingen,,
 Spansk,förryckt,trevande,om 3kvart kommer ett öra att åka av och lösa skott fyras vilt!
 ,,,,nordisk,manodepressiv,intensiv i långa perioder,fläckvis överviktig,brutalt astmatisk!
Det tog inte skitlång tid innan mustascherna började vandra,det gav oss en helt ny respekt för män som kan leva med ludet under näsan utan att dö av irritation och ändå andas genom näsan!

Det slutade med att de något modifierade pommesarna vandrade ner till respektive vinglas. De skulle ofrånkomligen hamna i dem om man inte tog tag i situationen.

 Efter en bra star där canvas delades ut,det ritades upp lite stödlinjer och började blaskas var det sushipaus. Tokyobricka från Sushinu på gågatan,jävligt god sushi får jag säga. Det räckte gott och väl till oss fem,och jag dog nyligen lilla sushidöden när jag satte i mig resterna av brickan.
 Notera att man inte kan le med den jävla muschen limmat på överläppen. Cissel brukar inte se så pårrken ut,men hon ÄR i karaktär,,,vi vet inte vilket av dem det är vi skådar här på bilden.
 De som inte hade basker fick låna huvudbonad från studion (klart man har extrahattar,hurdan skulle det annars gå runt)
Cissel drog Gynning(och suckade grunt)Vera drog Madelein Pyk och skrattade lite hopplöst,,
 Chris drog Gunilla Mann,och suckade inte alls utan kastade sig in i detta som om livet hängde på det,och för att vara allra första gången man målar tyckte jag att det var sjukt imponerande!
Imelda drog  Calmilla Lundin som sagt och kastade sig hejdlöst över det !
#beautifulmess

 Mustaschpaus ,för att skrämma småbarn på stallgatan och lufta ångesten!
Min pommes morfade så småningom till ett mer lätthanterligt alternativ.Notera Cissel när hatt och karaktär är avklädda och angsten har lättat,,som ny!

 Sen blev det efterrätt från Snuggels!! Sjuuukt god chokladkaka,,men snigels,,kapa portionerna på 50%,,hahahah INGEN vettig människa kan äta upp en hel slice med ca vikt ett kilo;)


 Det färdiga resultatet så,, för att aldrig hållit i en pensel ever var jag fan imponerad av  Chris detaljrikedom och förmåga att faktiskt få det sådär snett som Gunilla Mann alltid gör det. Familjeporträtt med parasoll o cyklar,,,
Cissels Gynning är ju straight to the point! Temat för kvällen kommer fram väldigt starkt här,,kan Gynning kan ni,,spara 67000 och kladda själv. Skoj och hobby utlovas,sen kan du köba 50öres tuggummi eller vadfan du än vill för resten!
 Jag fick då Ulrika Hydman Vallien,och ja,,vad säger man?

 Vera fick Madelein Pyk,och jag tycker nog att batmanfjärilarna var,,flaxande! Princessan leia med kanin,,djupet är så djupt!
 Malins Camilla Lundin blev faktiskt väldigt slående likt! Först klar av oss alla dessutom!
Slå till på tavlorna om ni vill,vad de än kammar hem går till välgörenhet;)

 Klockan fan så sent på natten blev jag hämtad av en hemvändande Kapten som besökt Danmarks hurtigaste gatubil ,en varm varm sommarkväll:) Dessa kvällarna ger mig bestårnde märken i själen där jag kan kolla tillbaka närsom,snart eller om flera år och genast få tillbaka den varma känslan jag hade hela kvällen. Sommar som vinter,,
U rock my world!!!!!!!




1 kommentar:

Cancer i blodet. sa...

Vad begåvade ni är. Vissa bilder är klockrena.