Sidvyer, senaste månaden

måndag 19 maj 2014

Samlat filosoferat.

Körde förbi Reaktor 3 för att ge er en liten update om hur det fanatiska bygget fortskrider! Riktigt inbjudande betongklumpar har lagts till ,kanske som för att väga upp de tunga svarta perforerade ytterväggarna. Kom på att de inte är helt ute och snurrar,Tjernobyl Ringhals och Barsebäck har ju alla en bassäng,,börjar fatta liknelsen här.
 Efter en slö men välbehövd söndag där jag yrade rundor och gjorde mest ingenting var det så dax för ladiesen att komma samman och boka en PRAGRESA! JA ni kan kalla mig för fröken Reiseleiter! Tjatigt med Prag månne,men det skiter jag i,jag tycker det är bättre än smält smör och vaniljsocker TILLSAMMANS! Det var mest en ursäkt för att komma ihopa oss och dricka vin och äta tilltugg igår,men sådant ska också göras!!
 Fick sjuts hem av Kapten  genom ett dimmigt men härligt Österlen. Åskade för första gången i år denna dagen dessutom
 Sen vill jag bara dela med mig av en underbar morgons upplevelse. JA det må vara lite okonventionella shoppingkläder,men jag hoppar rätt i skorna från gymmet och passar på att handel på Willys innan jag åker till studion för att duscha ifred ,något som ju inte alltid är lätt på gymmet.
Struntar totalt i vad folk tycker om mig när jag ser ut såhär,de får väl fatta att det är en nödlösning,eller skita i det. Fick en del blickar från byggarna som frullehandla ,men fick också en blick från en människa jag liksom stumt förvånad tittade undrande på.
Killen som fnittrade lite vägde runt 130kg,gick klädd i noppriga smutsiga polackamysbyxor,hade osundhetsfinnar i hela ansiktet,och STANK något djävulskt av veckovis av röka inomhus. Stod downwind från honom och det tårades i ögonen när jag desperat längtade efter en spypåse. Och han fnittrade åt MIN getup?  Flexade lite  m röven och fnös åt honom.

Inga kommentarer: