Sidvyer, senaste månaden

onsdag 2 april 2014

Davids fixjobb,,äntligen!


För många MÅNGA år sedan kom David (som jag mött via gemensamma bekanta ) en dag och ville att jag skulle hjälpa honom tacka över ett tribalarmband han var väldigt missnöjd med. På den tiden hade jag just satt igång med bokningsdagar och kunde inte hjälpa honom,och om sanningen ska fram var jag  
inte jättesugen på en cover av den storleken.  David hade inga krav merän att den skulle bli svart och heltäckt,och med de kraven kan vemsom hitta på ngt coolt grafiskt,men när andra projekt som var oändligt mycket roligare fanns att tillgå på bokningsdagen blev det inte att jag tog mig an projektet.
David sökt vidare och hittade en annan studio som sade att helsvart inte var en bra ide,men att han var kickass på japanskt,och att man kunde täcka den med det,no problem alls! David blev jätteglad och gav honom fria händer.
Efter en massa sittningar och mycket fria händer hade en stor del av armen täckts med massa massa färg och riktigt fruktansvärda linjer,och ALLT utom tribalen var täckt. David var allt annat än nöjd och  fick värre komplex för armen än han haft innan då det faktiskt  bara var tribalen som var dålig.
David kom tillbaka till mig och undrade om jag kunde fixa röran som sitter på armen,och jag suckade av hela mitt hjärta. (Den måste i princip ses irl för att förstå hur illa det är)
Igår kväll slog det mig att jag tänker bita tag i denna och göra vad jag kan för att David inte längre ska må så dåligt över den som han gör nu!

Vi har supermycket kvar,men linjerna är dragna på nytt på karpen,och en  fortsättning påbörjad,så bränner vi på resten nästa sittning!



2 kommentarer:

Dahn-Ola sa...

Jag kan inte tänka mig hur du måste ha känt,David, efter att du var klar med det japanska motivet; att ha betalat både med pengar och smärta och fått något som var värre en det tidigare problemet... :(
Det går redan nu att se att Stina kommer att kunna snygga till de gamla motivet enormt, och de nya elementen är ju oklanderliga i vanlig ordning.
Jag är övertygad om att du snart kommer att ha en tatuering du mer en gärna kommer att visa upp. :)

Anonym sa...

Tack din Ola. Jag känner mig nöjd som aldrig förr, det är ett prevelegium att få sitta hos Stina. Kan inte tänka mig någon annan hur bra dom än är på det ena eller det andra, jag kommer fortsätta hos Stina så länge jag tatuerar mig. Ödmjuk, snäll , omtänksam,.... Bara det är unikt. Ovh vad gäller kons och tatueringar slår hon de flesta på näbben