Sidvyer, senaste månaden

söndag 6 april 2014

Bokningsdagen 2014

Då har bokningsdagen kommigt och gått. 
DEt är alla gånger en hat/kärlek till denna dagen,och dagarna som följer på den när all mailen ska svaras på och man ska FÖRSÖKA bena ut var man ska starta,vilka projekt man ska ta sig an osv.
För att vilja ta tag i ett projekt  måste jag känna en omedelbar "OHOOO här kan jag åstadkomma något med wowfaktor" ,och det ser man ganska snabbt i ett mail. 
Efter det måste man välja ut några coverup och fixjobb. Dessa är oftast inte de lättaste jobben eller de roligaste,men det är å andra sidan en obetalbar känsla när det är färdigt och kundens mardröm har försvunnit  och de är sådär skitglada.
Väljer ut en hel hög mindre jobb som texter mm.

 En hel del jobb går bort enbart för att det inte är min stil och att jag inte kommer att kunna göra ett bra jobb ifrån mig,så pass bra som kunden verkligen förtjänar. Då rekommenderar jag  den tatueraren jag tror är bäst för kunden,och det blir då oftast tatueraren vars bilder kunden skickar med som referens;)

Andra jobb går bort för att folk inte skickar med bilder på det de vill ha täckt ,inte skriver VAD de vill ha ,var och hur stort osv,,då kan jag inte hjälpa dem och  tar då hellre mailen med fullständig info.

Oavsett om jag får ca 80 pers som blir superglada över en tid tar det fortfarande hårt som fan när folk tycker att jag är dum i huvudet för att jag inte väljer just dem. Försöker så att ha tålamod med folks frustration och det  faktum att de så gärna vill lägga sina surt förvärvade pengar hos mig,och att när jag då nekar skapar en rätt  trist situation,,,men jag är bara en ,,har bara 2 händer.
Brukar då få argumentet att jag fan måste anställa någon!! Ja,,peka mig mot  en annan tatuerare som är fullärd och som vill komma och jobba hos mig,som har samma stil och arbetstakt som jag.  Annars kan man ju helt enkelt bara gå till den studion han/hon redan jobbar i?


Samma visa år efter år och var år  vill jag aldrig mer ha en bokningsdag och svär att jag snart inte ens vill jobba med detta! Men så får man inte glömma alla de fina kunderna som oavsett de får tid eller ej glatt mailar tillbaka och ändå tycker att livet leker!
Ni vet vem ni är och ni ska ha en stor eloge för ert gyllene tålamod!


 Där är ju alltid en tävling vart år där man kan vinna 2 kilo godis,och i år vann 2 pers! Evelina Laine och Elin Sohl  tog hem vars 2 kilo guttår!!! Gratulerar! De vann båda på gissningen 253 mail:)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Attsingen oxå.. Skrev inget om storlek då jag tänkte att du kunde motivet o visste vilken storlek som var snyggast.. Haha jag ska inte utgå från att alla kan läsa mina tankar ,men nästa gång ska jag skriva bättre minsann!:)
De gånger jag varit hos dig har jag blivit sjukt nöjd och jag längtar tills nästa bokningsdag så jag kan testa igen:))
//Christine

Marita sa...

Korkad kommentar med att du bör anställa någon - vill man komma till dig så är det ju dig man vill bli tatuerad av....spelar ju ingen roll om du har 10 anställda då :)