Sidvyer, senaste månaden

torsdag 6 februari 2014

Tävlingsbidrag!:) (8)

Hej!
Egentligen gjorde jag inte det här för att få vara med i din tävling, utan något jag tycker att alla borde göra som har möjlighet. Men när jag sen läste om din tävling så tänkte jag passa på att delta både för att jag gärna vinner ett presentkort hos dig men i första hand för att sprida vidare ryktet om Matkassen/Giving People.
Matkassen eller Giving People är en Facebook grupp som jag sedan en tid tillbaka följt på Facebook. Giving People förmedlar kortsiktig akut hjälp till barnfamiljer, och jobbar förutsättningslöst med inriktning på barnen. Finns många ekonomiskt utsatta barn i Sverige idag, och trots hur föräldrarna satt sig i situationen så förtjänar inte barnen det.
Så härom dagen läste jag om en mamma med tonårsbarn som hade svårt att få ihop det ekonomisk och så fyllde ena dottern 15 år, hon hade sagt till sin mamma att hon inte förväntade sig någon present och då kände jag att här kan jag ju hjälpa till. Familjen behövde hjälp med varma skor och  mat i första hand. Men då det gällde en familj i en helt annan del av Sverige så tänkte jag att jag kan ju iallafall hjälpa till en med födelsedagpresent till tjejen som fyller 15. Så jag packade ihop ett paket med lite smycken och en sjal, då jag diver en butik och har tillgång till detta. Klart tjejen ska ha en present, liksom! Slog in ett litet paket och skickade iväg efter att ha fått kontaktuppgifter ifrån Giving People. En liten handling men som förhoppningsvis betyder mycket! Så jag hoppas att fler går in och gillar Giving People på Facebook och hjälper till!

Jessica/


Butik Guldkant
Västergatan 15
275 30 Sjöbo www.butikguldkant.se 

Inga kommentarer: