Sidvyer, senaste månaden

måndag 10 februari 2014

Det mystiska ljudet?

Jag blir galen. Satte mig käpprätt upp vid tretiden inatt av ett sjuhelvetes brak som väckte både mig  Kapten och båda katterna(som för övrigt låg hos oss )
Antingen hade en hylla trillat ner eller något på en hylla högt  upp (och det finns det inte många av här)
eller så håller någon på att bryta sig in. Jag sveper täcket om mig och går ner och tittar ut genom svarta fönster. Inget vad jag kan se är ens i närheten av rört,och allt verkar lugnt så jag gick och lade mig igen med tanken att jag får städa upp vad det än var som trillade ner när jag sen vaknar.
Lyssnade på ljudet på min dreamtalk (en app som spelar in när du pratar i sömne mm) och hör att det är inomhus eftersom det har ett litet eko och att något tydligt trillar av vad det nu än var som föll och ramlar iväg. Smällen var så hög att den maxade inspelaren,så det var inget litet som föll.

INGET låg fel,,,inget ligger på golvet,inget ligger under soffan eller TV bänken. Vi bor i en liten sommarstuga,det finns inte världens mesta möjligheter här!!??
Ta en lyssning på ljudet och säg? Tänk på att telefonen ligger på mitt nattduksbord,och vad det än var som smällde var inte där uppe.
Ljudet
 OCH,,,här kommer lösningen!
Tack  vare en kund som tipsade om att vin el öl kan jäsa kollade jag i skåpet övanför kylen,,hade det varit öl eller vin hade jag luktat det,men det luktade inget illa ens!
Men här har vi spöket!





6 kommentarer:

Anonym sa...

Sättning i huset.

Stina sa...

Sättningar i huset smäller INTE så högt.Sättningar har vi men de väcker mig aldrig,hör dem på dreamtalken då och då men detta var öronbedövande och gick genom mina öronproppar. Det är inte :toan som spruckigt,inget på utsida huset,inga möss på vinden (vi har ingen vind) det som var bästa gissningen är att kompressorn till kylen har srängts ,men det kan jag inte se den står inbyggd,dock kommer man ju att bli varse,,,uppdatering kommer.

Anonym sa...

Det låter som nån kastar nåt på en vägg som sen studsar mot golv eller nåt. Låter ju som två smällar. Läskigt jäkla ljud!

Anonym sa...

Amenääää jag som just hade knäckt spöket! en bottenribba i sängen har lossnat, och ekot är när det slår i golvet! Så var det Heinz! Skit oxo.

/Jenny

Dahn-Ola sa...

Skönt att mysteriet fick sin lösning. Jag hade aldrig gissat på exploderande konservburk, även om de modeller som man öppnar utan konservöppnare säkert inte tål lika högt tryck som en konventionell modell.

Unknown sa...

haha, fy fan på att bo på landet, här i stan reagerar man inte ens mot pistolskott