Sidvyer, senaste månaden

söndag 1 december 2013

Min minilastare och jag.

Söndag: den enda dagen jag kan vara med och riva och slita i huset har kommigt. Kapten var ut ur sängen möed tidigare än jag,som tog tillfället i akt att sova ut lite. Ut i stormen som blåser rätt genom huset nu då allt är utrivet,och ta i. Beväpnad med varsin kaffe högg jag tag i mitt weapon of chise,kobenet. Det finns inte mycket i ett hus du inte kan riva med en kofot gott folk.
 Efter att ha stått lite handikappad i 5 minuter och tittat på vad det är som ska göras började jag sakta gräva ut lite för hand medans Kapten  röjde loss med minigrävaren. Krafsa hörnor,och rensa upp lite. Sen blev man lite tuffare och började hoppa rundor runt grävaren och hjälpa till. Efer ytterligare en minut el så Hjälpte jag till att skyffla i jord i minilastaren med spade,och sen blev det som vanligt:

"JAG KAN INTE!" säger jag högt medans jag nyfiket tittar på det jag inte tror jag kan,och sen är jag på skiten som en igel och inser som vanligt att kan chefen,kan jag. 
Har sällan haft så roligt som jag hade idag!!!
Denne lille blåe monstermaskinen och jag var som handen i handsken. Konstigt hur man reagerar bara man får tag på ett dieseldrivet fordon med spakar?
Glöm inte larvfötterna,,,,kärlek.
 Notera den lille gule knappen för penetration? Vi använde inte denne idag.
 Först fick Kapten köra ut lasset jag skyfflat i,men tillslut var även det mitt jobb,som tog slut alldeles för tidigt;)
 Så dagen har i princip gått ut på att gräva ut en del av ett rum med lite metal i bakgrunden och  blåspr i händerna! Är hysteriskt stolt över att ha kunnat hjälpa till:)

Inga kommentarer: