Sidvyer, senaste månaden

torsdag 26 december 2013

Mellandagsångest

Mellandagsångesten börjar smyga sig på. Bara 2-3 dagara av ohämmat ätande och lite för mycket vin gör att jag börjar tycka klänningarna sitter för tight. Det gör dem inte,det vet jag,det är snarare hjärnan som vill tränga sig ur svålen av alla tankar.
Det ställs alltid på sin spets nu när året ska byta siffra. Man ska lova en jävla massa,måste ha den lilla svarta på sig,måste äta oxfilé måste slå egen bea,måste göra bästa nyårsdukningen.
Måsten och jag är inte kompisar på så vis.
Julen älskar jag med all musik och allt som tillhör,men nyår,,,vadfan är det som blir nytt?
Man borde döpa om skiten till årsdagen ,för inget jag kan komma på blir ju nytt?
2014-01-01 kommer jag åter att sitta där med världens depp eftersom morgonen inte uppenbarade sig med lysande glitter och fågelsång,snarare krutrök och bakfylla.

2014 blir för oss att renovera,och jag hoppas starkt på att kunna vara med någon gång snart och hjälpa till med något åtminstone,inte bara stå brevid och glo med svullna händer.
Jag måste få åka ett par ggr till Prag med,,det är allt jag kräver,sen får året bli som det blir!
Jag är redo för 2014,slipper man nu gå på födelsekalaset bara?

Inga kommentarer: