Sidvyer, senaste månaden

fredag 29 november 2013

Samlade förmågor från gången vecka


Har jobbat loss en vecka nu utan att dela med mig här på bloggen,men här kommer hela raddan nästan! 
Åsa fick en avbokning och helt oplanerat fick hon även hästen jag ritat för längesedan,som om den bara var ritad för henne! Som en macka!
Tobbe fortsätter på sin biomekaniska arm som jag sliter som ett djur med. Var så kaxig för att jag hunnit  så långt på andra armar på andra kunder,medans jag inte ens krafsat på halva ytan här!!! dvs en riktigt kålvuxen arm.
 Sen har jag fått tvinga mig att måla lite.Tiden är så knapp men njutningen av att få måla är så extrem att jag får försaka andra grejer som den sista halvtimmen  på dagen tillsammans med  min slutarbetade man eller wordfeud(viktiga saker)
Att låna ett jättedåligt foto från facebook för att använda är inte det lättaste när man gör porträtt,och helt lik Vera är det inte,,men jag tränar på att måla av folk utan att fuska som när man tatuerar och kalkera av fotot, och sen bara fylla i färgerna där de ska sitta. Jag vill försöka mappa ut ansiktet själva och få likheten på så sätt,vilket är apsvårt. Ville se skillnaden på kvalitet lite snabbt och lånade Alice ansikte fårn facebook och kalkerade av det. Förbannat roligt detta med MEN det är fusk,,,tillbaka till ritbordet och starta på nya utmaningar.
 Lisa satt som en galning när det var dax för revbenen och efter 7 timmar satte jag broms. Den blev då bara halvfärdig,men den som väntar på npgot,,,,,äh jävla skiuttryck,,,den som väntar på ngt gott väntar alltid för länge helt enkelt!

1 kommentar:

Dahn-Ola sa...

Otroligt vad du är flitig! Och bra ser det ut!