Sidvyer, senaste månaden

söndag 3 november 2013

Reumatikergnäll och lite konst.

Nu är det dax för gnäll. I ca 2 veckor har mina händer svullnat och stelnat så till den milda grad att jag inte längre kan arbeta som jag ska mer. Har blivit kräkfärdig av smärtan 3 dagar denna arbetsveckan och tvingats avbryta. För mig är det botten,även om jag vet att det kan bli mycket  värre. För att inte tänka på hur ont det gör sysselsätter jag mig med att rita så fort jag kommer hem,det enda som faktiskt funkar.
Man kan inte riktigt fatta hur mycket man använder händerna till förräns den ena känns bruten. DÅ inser du hur många handtag,tandborstningar,diskande,dammsugande,matlagande,puttande och öppnande det pågår hela tiden. Varenda gång är det som att få en spark på smalbenen.
Det syns inte så mycket,men tro mig,,där inne pågår tredje världskriget i form av vita blodkroppar som är DUMMA I HUVET!!

Till alla inblandades stora sorg fick Åke och LS älskade Douglas somna in  i veckan efter att ha kämpat ett tag mot cancern. Jag vet hur det känns ,och inget man kan säga kan hjälpa,men en liten bild kan han allt få den gode Douglas.

1 kommentar:

Dahn-Ola sa...

Tråkigt att höra att du har så ont just nu; något som gör det ännu mer fantastiskt att se vilka fina tatueringar och målningar som du trots det gör.
Inga nyheter på fronten vad gäller att få prova biologiska läkemedel?