Sidvyer, senaste månaden

onsdag 6 november 2013

Drama i sprutfabriken

Vilken jävla måndagmorgon. För första gången p några hundra år försov jag mig och vaknade 8.17 nere i löderups strandbad,och insåg att jag hade lite mer än en timme att ta mig till Lund för att få min efterlängtade spruta i handen. I vanliga fall från Ystad tar det ca en timme och lite till,men ikke i helvete att jag tänkte missa detta,har gått och lidit i en månad nu! 
Slängde mig i mitt Anus,varvade upp henne till max och drog dit som en liter! Halvvägs försökte jag ringa till dem för att förvarna,,det går såklart inte.Man kan få en telefontid dagen efter  om man är snäll,ett dygn efter att man kommigt försent! Loggade in på  mina vårdkontakter via luren,och blir sedemera uppringd av Britt,den hårda men rättvis sjuksyrran öster om fronten! Hon förklarade att det inte gick att jag var 20 min sen,de hade det så körigt att det inte gick,och jag bröt ihopa. Tanken på att jobba en vecka till med den handen gjorde mig hopplös inombords. Hon blev lika förtvivlad och sade att jag kunde komma iallafall,de fick försöka reda ut det. Jag stod på pedalen (fortfarande) och kom 6 minuter för sent,inte helt illa pinkat för ett Anus,och fick min spruta.
Detta var den 12:te läkaren i ordningen som jag fått,dvs i princip aldrig samma människa som sprutar mig,något jag inte är helt glad över. Berättade för honom hur det funkar bäst på mig,han ignorerade dettta fullständigt med lite nedvärderande frågor när jag råkade nämna en sena på nåt ställe(jag hade tydligen fel) och injecerade mig precis som han ville. Jag fick hålla till godo,vid detta laget hade jag tagit vad fan somhelst.
Helt lycklig och lättade  hoppades jag på en lösning nu,,,jag hade fel. Idag är knogen lika svullen och den gör ännu mer ont. 
Det är bara att bita ihopa?

Cecilia kom långt långt uppifrån för att få en gammal tattoo uppiffad med lite blommor hon specifikt önskade sig,och efter många många veckor av allt annat än rosa blommor var dettta jätteskoj:)!!
 Sen fick jag hämtat min Marilyntavla som varit på inramning hos C&L på gågatan,och pimpade den lite. Kommer att finnas på utställingen i Påsk gott folk:)
 Och så fick jag gjort färdigt the Pale Horse. För övrigt en stor favorit inom miss Marple serien,det avsnittet;)

Inga kommentarer: