Sidvyer, senaste månaden

söndag 27 oktober 2013

Hopp och lek Upp och Ner

Vilken jäkla vecka!!Och ändå överlevde jag:)Paniken är alltid lika stor innan,nöjdheten ännu större efter. Att kämpa genom osäkerheten,ta krafttag och bita ihopa är faktiskt rikgit skönt i slutända,även om jag ibland undrar när den berömda väggen dyker upp.
Vi startade på Mickes Vanitas igår,en konstform som hyllar det förgängliga i livet,och här i fick vi med gåspennan det släckta ljuset,den vissna rosen och skallen som alltid är ett centralt motiv. Det ska bli så jäkla skoj att göra färdigt denna,och Micke meddelar att insida lår var inte alls så farligt som han trodde.
 Äntligen äntligen helg och kväll och mat och umgänge!! Virus och Lena har konstant varit upptagna med att starta ny butik i Simrishamn,och därav ser vi dem lite för sällan just nu,men en bit mat på Upp eller Ner hinns med i all hast,med farbror Dennis då:)


 Vi har aldrig testat UppellerNer men maten överraskade faktiskt. Enkel meny,men rättfram mat,ingen är rädd för att krydda och jävligt bra portionsstorlekar. Inte för mycket ,inte för lite. Jag tog svampskafferiet med serranoskinka före och burgaren efter. Tyvärr tog det stopp lite för snabbt för mig,men dte kan bero på denna vansinnesveckan,no doubt.
 Efter det gick vi till Store Thor tvärs över gatan,för i ärlighetens namn var Upp eller Ners dessertmeny så tråkig att vi chansade på Store istället. Deras var nnu kortare och tråkigare men man kan minsjäl beställa glass varesig den finns med eller ionte och det fick jag ,tack gode Thor.Jävligt mysig barmiljö gör att man gärna sitter där även om det igår var så varmt att vi storknade.
 Bokstavligen talat.
 Det blir helt enkelt inga normala bilder  när vi träffs,och vem fan vill ha normala bilder? När mina släktingar kollar på dessa fotona när jag är död kommer de att se rätt okonventionella foton till skillnad från det normala familjealbumet,,har inte tänkt på det innan.



 Den käre Dansken hämtade hem oss vid 11,för då var båda 2 totalt söndertrötta . Pensionärsvarning ,men vad gör man? Man inser helt enkelt varför mamma och pappa var så trötta när man var 10,det är nu de insikterna kommer,medans man som tonåring tyckte att hela världen var idiotisk eftersom kl 3.00 var en mycket mer vettig tid att somna på. Inte nu mer,,kl 22.00 brölar kudden efter mig,och jag är som vanligt svag svagare svagast;)

1 kommentar:

Marita sa...

Vilket snyggt halsband!!!