Sidvyer, senaste månaden

måndag 16 september 2013

Kroppen som gud glömde

Jag har väldigt väldigt roligt just nu med målandet,jag utmanar migsjälv på bästa sätt genom att måla verklighetstrogna objekt,saker jag själv anser vara jättesvårt( de flesta konstnärer har det ena eller det andra givet,fantasi men inte så bra grepp om realismen,skuggor osv,eller totalrealism men inte någon vidare fantasi att hitta på vansinnesbilder) och just realism är toksvårt för mig.
Jag tittar på en bild och ritar av den,inget kalkerande eller "fuskande" bara låta hjärnan jogga.


Idag ska jag ta tag i det obsessiva pinkandet jag håller på med på sistone. Det börjar bli rätt påfrestande att gå på toa 16 ggr om dagen . Uttorkning och kramp,huvudverk,suddig syn m.m. är de guttiga bieffekterna av detta härliga tillstånd,bara ännu en del av en kropp som gud glömde. Vi får väl se vad läkaren säger,men min gissning ligger på "inbillning,stress och ålder" som brukar vara de vanligaste diagnoserna man får.
Håll tummarna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Att dom som blir tatuerade ens kan godkänna såna tatueringar är ett mysterium...

Henric sa...

Hmm, efter att ha titta på "failed tattoos" ovan, så vandrade mina tankar vidare i samma spår och undrar varför piloten har Darth Vaders kuk hängande ut genom munnen?
Ledsen, kunde inte låta bli ;-)

Stina sa...

Jadu henric,,fråga killen som designade syremasken?

Stina sa...

Jadu henric,,fråga killen som designade syremasken?