Sidvyer, senaste månaden

söndag 25 augusti 2013

Bröllopssviten på Saltan

Eftersom Kapten och jag inte firar årsdagar eller ens fölsedagar sådär analt på dagen kan det bli att vi lite spontant tar det när vi behöver/känner för det.
Med stugboendet och ingen tillgång till badkar blev jag tillslut desperat och bokade det enda rummet med badkar på Saltan. Trerätters och tillgång till spaavdelningen ingår då,och idag hade de öppet till 24.00 istället för 19. Sweet! I bröllopssviten förväntar jag mig något speciellt,något lite mer,med tanke på att de flesta som bokar den faktiskt just gift sig.
Jag blev besviken.
Det fanns en liten flaska champagne i minibaren,men inga glas,inga vinglas heller,så min lilla medhavda överaskningschampagne fick avnjutas i 2 vanliga dricksglas.
Skicket på själva rummet var toppen,och utsikten magisk,,men detaljerna var föga imponerande:/

 Lite lagom precis utanför dörren till sviten har någon lagt en spya för ett obestämt slag sedan,och minnena av den syns tydligt på mattan. Som en prick över iet lyses den upp av punktbelysning i korridoren med.Bonus.
 Tiden man skulle äta på fick man inte välja,det enda som fanns kvar var helt enkelt 18.20,något som turligt nog passade oss bra,svinhungriga som vi var.

 Maten denna gången var toppen! Min tomat mozzarellasallad var jätegod och servisen toppen. Vår söta servitris var uppmärksam snabb och jättetrevlig!
 Fredarp tog en romförrätt som var jävligt fin:)
 Kalven till huvudrätt var också toppen,om något lite seg,men det kan man aldrig veta i förväg,så alla tummar upp för maten!

 En riktigt fräsch vit chokladcreme med färska bär och friterad rosmarine satt som en väggmålning och kapten tog swissen som också funkar som fan.

 Efter det drog vi till spaet (obligatorisk bloggbild här) i de sexiga morgontofflorna och rocken som erbjuds  i varje rum.
 Gott nock var där inte alls mycket folk i spaet denna kvällen. Vissa kvällar kan det vara packat så att det mer liknar eslövs simhall än ett harmoniskt spa,och har du otur kommer du rätt in i vattengympan om du tar dagspa. Tipset är att kolla upp detta innan,för förutom en liten bubbelpool för max 8 pers och en liten bastu är där bara denna poolen att tillgå,och då kan man känna sig lite snuvad på spainträdet.
 Vet inte riktigt vad de har pysslat med här men installationen är intressant?
 Jag ljög,,det finns 2 utomhuspooler som är jättetrevliga,och vill man bara frysa häcken av sig medans man springer dit så är de toppen med havsutsikt,,,om de bara varit öppna. Enligt denna skylten kunde man ju tolka det så,men 9snopna bli vi när vi sprungit ut till dem och de helt enkelt var övertäckta och stängda.
 Nå skit,vi drog upp till rummet igen där jag badade en ANDRA gång  (psoriasis och badkar är en kombo som är nödvändig tyvärr),och sen bestämde vi oss för att dra in till ystad och ta en drink. Jag skulle föna håret,men det kunde jag också glömma,den funkade endast fläckvis i någon mikrosekund.
 Vi tog en drink(alkofri mojito på soft) och tyckte att draget var lite väl odragigt,så vi rädade hemmakväll istället och gjorde det var respektabelt 8-årigt par skulle gjort,godis och TV i sängen tills vi däckade;)
 Allt som allt är Saltan ett jävligt trevligt hotell,men kanske lite väl överprisat för vad man skulle vilja ha tex i bröllopssviten,spaavdelningen osv? Viljan är god,men den håller inte i alla hörn.
Åk dit och bedöm själva gott folk,det ÄR en magnifik frukost iaf;)


1 kommentar:

Marita sa...

Tollorna och morgonrocken blir bara sexigt för att det hänger på dig babe ;)
Och tack för snapchatbilden på Kapten hahahahahaha