Sidvyer, senaste månaden

söndag 11 augusti 2013

Bastard 2.0

Det är ganska så jävla omöjligt att få ALLA att vara lediga samtidigt,ouppbundna och villiga att dra ut på äventyr,men planerar man någon månad i förväg och tjatar på Sjögrens att de ska skita i den jävra husvagnen,så går det faktiskt! Tåget in till malmö med 8 pers med siktet på Bastard igen,för att det var en underbar afton sist,med mer än underbar mat och atmosfär.
 Denna gången fick vi sitta utomhus,och just som vi vandrade till stället såg vi ett stort blålilagrönt tjockt moln som skyndade sig mot Malmö,och vi tackade gudarna att vi fick plats under tak. Ute är inte min favoritplacering,men igår funkade det faktiskt eftersom det var så varmt att man utan problem kunde sitta!
 För att vi kan och vill bad vi paret Cederholm att följa med dvs Christer,,
,,,och hans underbara fru Gunilla:)
Tänkte att normaliteten kanske späs på om man har med 2 pers som inte redan är förstörda av vårt umgänge?
 Kvällen började som den skulle med cocktails jag suktat efter sen sista omgången. Jag tog 2 olika för att vara på den säkra sidan,,de var precis lika goda igår som förra gången!(suckar nöjt och tänker tillbaka)
 Till maten blev det vin,och Ko var vårat val,en mer tuttifrutti tog Sjögrenarna och Kapten och Christer tog en intressant flaska rött som hette Bovin(Se nedan)
 En rätt rolig men tacky etikett som inte hade ett skit med innehållet att göra! Det var riktigt intressant oich passade som en vante till maten! Ångrade lite mitt val av rosé och önskade att jag låtit personalen välja,,de kan ju det så bra.
 Ja,,det ÄR omöjligt att missa att Virus  har brödet sig lite och ni kan få två gissningar vad som har hänt,den första börjar på Indo och den andra slutar på bräda. I ögonblicket man tror att man har koll på den vänder den sig om och biter en i röven!
 Eftersom vi var ett bord på 8 pers och menyn består av 13 rätter valde vi att köra på 2 av varje med rullande schema;) Där var inte alldeles för mycket jag kunde äta denna gången (bröd som bukfylla gör rätt stör skillnad) då paj och pizza var 2 av rätterna,bröd under några och till någon,så jag vaknade med en skrikande mage imorse MEN det är ett val jag själva gjort och jag tänker inte stöka till det för köket genom att vara glutenfri.
 Det var som vanligt underbart gott med en massa intressanta smaker kombinerade.


 Tomatsalladen med spiskumminröra under var en stor favorit!
 Lamm,,
 Kycklinglevern kunde jag vara utan,men nu har jag testat den. INTE min grej.
 Sådär en 40 minuter in i sittningen kom regnmolnet och det blev smått katastrof på innergården. De stackare som inte satt under tak drunknade och vi fick lite diskret 2 bordsgäster till som satt lite halvt utanför annars. Vi bildade en liten noaks Ark där och skålade lika glatt med dem för det. Det regnade faktiskt så illa att servitrisen inte kunde prata med oss,det GICK inte att höra!
såhär regnade det
 Kameran vandrar somvanligt runt och Virus får alltid med lite bromance,,vi tackar för det.
 Virus demonstrerar korvfingrar vs ikke korvfingrar,viket av alternativen tycker DU är bäst?
 Sköld muttrar för att han fick öl i ett vinglas,ett något(enl honom ) gay sätt att dricka öl. Ja,,du skulle inte ha tagit på dig den skjortan då.
 Jag fick kela upp CisselAnn OCH visa upp min praktfinne på hakan,allt för er.


 Min vackraste,,,
 En liten lätt efterrätt gick ner,en marängswiss utan glass,helt lagom som avslut på kvällen minsann.
 Ett inte lika inspirerande tåg hem,tacksamt dock att hinna gallopera till tåget mellan skurarna!!
 En något slut Kapten,en bra renderande bild på kvällens sista timme;)

Inga kommentarer: