Sidvyer, senaste månaden

torsdag 1 augusti 2013

Att sälja en bil

Jag blir matt ända in i kroppen. Vill du få kontakt med knäppa människor och stå ut med en massa korkade frågor,ja då ska du sälja ett fordon.
De vanliga sakerna man kan tröttna på rätt rejält men som är förståeliga är "kan du gå ner på priset" "det är ju den lilla motorn" "den ska snart servas" " svarar jag ju på  med stoiskt mod. 

De sakerna jag kan tröttna på på 10 röda är "Kan du gå ner i pris,den är ju rätt gammal?"
Svar: Sök på en nyare modell.Speciellt när ingen liknande ligger ute för så lågt pris.

"Jag bjuder 15-20 tusen under priset och då kan jag vara så vänlig att komma och hämta den snabbt"
Svar: Står det desperat i annonsen eller i min emailadress?

"Jag har en äldre,sämre exakt likadan bil som vi kan byta mot?"
Svar: Va?

"Finns det extrautrustning för massvis med pengar,jamesbondstolar,raketsikte,oljesprutare,rökgranater,bälten,aux,skitdyra fälgar och barnpassing i den? Och isåfall kan du lämna den på tisdag,jag är ju bara 18."
Svar uteblir.

Blocket borde inrätta ett minussystem för folk som mailar på fordon med dumma frågor. För varje fråga som är helt menlös borde man få ett minuspoäng,så att man ser vem som mailat på alla bilar i uniersom och inte köpt en enda.
Nä jag behåller min bil helt enkelt,jag har en gräns där jag inte kan vara trevlig längre och den är nådd för ett tag sedan.

3 kommentarer:

Maja sa...

Hahahahaha, jag fick min beskärda del när jag sålde min skitbil så jag kan tänka mig hur du har de med en sån fin :D

Erika sa...

Är den fortfarande till salu, och hur mycket ska du då ha för den?

Kristina sa...

Min favorit är förslaget om att byta min bil mot en massagefåtölj (?) och 20000...ehh?