Sidvyer, senaste månaden

fredag 12 juli 2013

Turistfällan

Sommar. 
Att "tvångsbo" i en sommarstuga som ligger mitt emot en uteservering med pizza öl och glass kan kännas rätt så ok. Okej,nu äter jag inte gluten,så pizza och öl går bort men litta kulglass funkar ju;) Ska få tummarna ut och gå dit någon dag.
Vi skulle testa Saltan igen,mycket för att de äntligen har hummer på menyn för första gången på länge. Det är alltid ett jäkla ojjande om att det inte finns bord där,och ännu värre nu på sommaren,men vi lyckades få bord tillslut på något magiskt vis.
Tyvärr,med allt som de har gjort så jäkla rätt,som inredning och atmosfär,rätt glas och musik, ,falerar mycket från första början på servicen.
Vi kom dit,fick vårt bord,får menyerna och efter 5 minuter kommer servitören och fråga  vad vi ska ha. Det är sommmar,cocktail listan står integrerad med menyn,så man ska lockas att dricka något innan maten. Det tyckte tydligen inte servitören. Vi fick då be om att få en fördrink och lite tid på oss att bestämma os.
Det blev nästan rätt.
Tillslut bestämde vi oss för 6 carpaccio och 6 hummer.Enkelt och bra.
Tyvärr var carpaccion inget att hänga i julgranen. Dressingen på var trist och  ruccolan var dålig:/ Slemmig sallad är det värsta jag vet och fixar knappt att ta i det,än mindre äta det. Nå,lätt hänt,och jag KAN peta bort det. Hummern då,,den måste ju vra himmelas!!
Det Såg ju toppen u iaf!! Det var inte toppen alls,, Noll smak i närheten av det och avocadosasan som var till (det var allt man fick till) smakade enbart avocado verkligen inget annat. Kan jag göra det hemma själv känns det rätt underligt att få det på en tallrik i en så pass stor restaurang. Allihopa kände samma sak och sade faktiskt ifrån. Hummern smakade inte ett smack:/ Synd på 3 så stiliga killar.,

Efterrätten,,ja den var,,,söt. Klart.

Vinet var iaf skitgott och det ar fint att sitta ute! Vi drog vidare till soft för att hänga lite,och som vanligt är turen genom sandskogen ljuvlig!

Något hände på vägen och vi fick en snetändning på rosé! Kottakrig och tjurrus,taxar och vägskyltar!!

Ett par mojitos senare åkte vi 2 hem i rätt tid,det var dax för mig att svara på 275 mail dagen efter så en fylla var inte att snacka om!

På måndagen fick min man ett spel och tog de 2 sista timmarna lediga för att bara hitta på något,och det bästa vi kunde hitta på är en roadtrip!! Vi kör på de vägarna vi aldrig hittat  förr och kollar på hus vi vill ha och kan drömma om. Vi kom fram till slottet som ligger utanför ystad precis,och var gån vi kör där tittar vi på huset som håller på att försvinna. Det är värre för var gång,och vi undrar lite smått varför ingen räddar det??
Underbara underbara österlen,,förr fattade jag inte,numera gör jag:)
Och när man kör rundor är det fan inte alltid helt säker at tdet är fritt fram,och de flyttar sig defenitivt ikke!
En liten känsla av hur folks semester kan vara,att bara vara i vardagen,,något jag än inte har testat på.
Någon dag,,,

Inga kommentarer: