Sidvyer, senaste månaden

fredag 5 juli 2013

En helt ovanlig fredag

Jag brukar inte vilja jobba dagen efter jag tatuerat mig,mycket för att det är svårt med ett stort öppet sår och ännu mer för att man brukar vara slut efter en lång dag. Så var inte fallet idag?
Jag skuttade upp en jävla timme för tidigt eftersom kaffekokaren fått spel och skruvat fram sig en timmeoch när jag väl upptäckte att klockan var 5 var det lite för sent;)
Massvis med ärenden gjordes idag och när det väl var färdigt körde jag hem. Vi bor just nu vid kusten,och det ofrånkomliga Kåseberga körs förbi var dag. Idag var dagen då det faktiskt passade att svänga ner om och köpa sig lite fisk:)
 Det parat med att jag inte ska jobba imorgon utan bara sitta och övervaka mailkorgen gjorde att jag fick mig en sjuhelvetes bruch på det mest svenska vis man bara kan(minus rosén då,,det borde vara en mellanöl här på bilden?)
 Powernap på det då,,något en birma ALDRIG hoppar över!

 Några timmar tidigare skrev jag på facebook att någon borde utveckla en lekplats för både barn och vuxna,och till min jätteförvåning har  vi en bara ett stenkast från vårt hus!! Och inte bara det,den är designad med "Vad du har" som man gjorde som barn!! Träkojor,rep och annat skitskoj!! Jag blev lite varm i kroppen kan jag erkänna:)



 Precis bortom parkeringen ligger världens ände,eller åtminstone sveriges ände. Havet. Som jag högt proklamerat för många ser jag inte meningen med havet så,eller rättare sagt faschinatoionen med det? Det blåser alltid,det luktar skit och det för ett helvetes liv,,men ja,det är ju havet;)
 Och där kan man bada hungarna! Eller vad sär du Marína?


 Så trist Strandbaden är i dåligt väder,så underbart är det i fint väder,,skogen luktar sött,sanden är varm,vattnet är vackert (och svinkallt)
 Och jag kan inget annat än att tacka min älskade syster för att jag fick den här nödfristaden ,som faktiskt vissade sig vara rena paradiset på jorden,om man bara ser sig omkring. Imorgon ska det lekas rejält!

Inga kommentarer: