Sidvyer, senaste månaden

onsdag 26 juni 2013

Smått och blandat

 Lite diversebilder som halkade efter. Att flytta innebär en rejäl utrensning,inte bara kroppsligen utan naturligtvis även ur själva huset,dvs allt MÖG man inte trodde man ägde! Ingen av oss insåg tex att den gamla pannan som stod där var tvungen att tas ut,och ingen av oss trodde att den vägde 2 ton heller! Det tog 4 vuxna män 4 timmar att få ut skiten ur källaren,ett rätt maffigt uppdrag som krävde lite dödliga lösningar.

 Jag har varit mest nervös för katterna och hur de ska ta flytten,och för att Katt inte ska tråka ihjäl sig köpte jag en sele och en löplina,,det hade jag kunnat skita i. Otto går nu efter 3 dagar ut som han ska och kommer tillbaka änsålänge,Katt VÅGAR inte gå ut och med selen händer bara en sak,hon trillar omkull som en tunna och rör sig inte!
 Nej,det är inte som hon myser,hon har helt sonika gett upp och ligger på sidan som en strandad val!
 Otto har inga sådana betänkligheter,han ger sig gärna ut i sele och kollar på syrenbuskar ,stenar och gräsmattor,alltihopa lustigt nog i plural;)

 Och jag kan inte låta bli att skratta ihjäl mig var dag jag nu kommer hem;) HAhahahahahahaaaa syrranmonstret ska få en tavla med brunsås att hänga upp här istället;)

5 kommentarer:

Maja sa...

Hahahaha, dör på sista bilden!!
Var har du fått tag på löplina till kisarna? Tycker dom jag sett ser så tunga ut:/

Stina sa...

Jag köpte det på djuraffären,ett hundkoppel eg ,det var en sammetslina lätt som en fjäder:)

Kristina sa...

När vi kastrerade vår katt fick vi tips av veterinären att trä en strumpa över magen så hon inte skulle pilla på stygnen, de tycker tydligen bättre om det än att ha tratt på sig. Men hon gjorde precis som Katt, lade sig på sidan och rörde inte en muskel :)

Marita sa...

Otto är sötaste katten någonsin.
Katt är söt också men kan verkligen konsten att se uppgiven ut hahaha

Evelina sa...

Ohh jag minns när jag flyttade en gång, och den ena katten var LIVRÄDD. När vi bar ut möbler fick han panik och sprang in i ett köksskåp, hittade någon trång passage och låg sedan där, längs in under alla köksskåpen. Det tog tre dagar att få ut honom efter att ha lockat med allt tänkbart! Kattastrof!