Sidvyer, senaste månaden

lördag 22 juni 2013

Att anlägga ett pooltak,,en midsommar.

Midsommar.Tydligen har mitt anti srpidit sig till även denna högtiden och för första gången vill jag INTE gå ut och länsa alla diken på de fina blommorna och hänga upp dem i en stång,inte analt jaga efter den bästa sommarstugan att sitta i och inte på några villkor dricka snaps!!
Dagen innan är en helt annan sak;)
Det blev lite kvällshäng hemma hos Virus och Lena eftersom Syrranmonstret inte fått nog av deras sällskap i bilen på väg ner till bordershopen,och vädret krävde faktiskt av en att man satt ute! 

Kvällen gick väll rätt lugnt i StriingEmils tecken kan man tycka och Kapten verkade vara jävligt givmild denna kvällen.

 Kapten visar,,,




Virus och Chuck fluktar,och inte ens fluktar utan mer paparazzivåldför sig på min väna man!
Jag krävde faktiskt ett par glas rosé den kvällen,,dagen efter skulle systers bli tatuerad och det hjälper mot skriken om man är något bakfull. En metod jag inte ofta använder,men extrema omständigheter kräver extrema åtgärder.
Det visar sig att jag gjorde gång på rosèn aldeles i onödan,Malin hade IKKE tänkt att säga ett pip denna gången,och det gjorde hon inte heller;) JÄTTEDUKTIGT Malin!!!

En något nöjd syrranmonstertar hem förstapriset i rosa champagne(gay) väl förtjänt,och så kunde midsommar börja.
 Eftersom kvinnsen var upptagna med viktigare saker fick männen handla,och att släppa iväg Kapten Virus och Chuck Norris  helt utan riktlinjer visar sig vara  lika dumt som att låta mig ha Riedelglas vid poolen. Vi slapp åtminstone se katastrofen och människornas miner runtomkring.
Virus upptäckte att hans bil inte var så stor som han trodde,något som troligen satt igång lite existensiella tankar hos honom ,typ "är universum då verkligen oändligt?"

Sedan bli det en lättare midsommarlunch,inget fancy alls. Kokta päror,sill i många färger,ägg och gräslök:KLART!
Skippade jansson köttbullar sillatårta och all det andra krafset man bara överäter på och sen slänger ,det kan barnen i Afrika få detta året. Vi FedExar ner det.
 Varje år har jag en djup fundering över gräddfil? Vad ÄR denna maträtten till för och varför finns den alls? Jag häller var år upp lite och kommer alltid fram till att det smakar skit och att den mest existerar för att samla upp gräslöken som i sig är jävligt irriterande att äta om än väldigt god,,,.Mumindiarrè.
 Killarna jobbade hårt hela dagen med att sätta skenorna till Venus och Liras pooltak,ett underhållande teamwork att kolla på. Dennis hade hand om kåsten och sanden,Virus fick en borrmaskin och skit i vad Chuck än hade i handen ,det förvandlades genast till något nyttigt men dödligt.
 The Ladies sket verkligen i vilket håll skenorna låg på ,solen sken och vi hade redan kokat potatis och ägg,hur mycket mer kan förväntas av en?
Kapten monterade inte hela tiden utan tog även en paus för att känna på Schäferballe.
 Jag köpte 2 alkofria flaskor rosè och det funkade faktiskt utmärkt,kanske lite mycket socker (fick gräva fram tänderna från yllevantarna senare) men det SÅG på riktigt ut faktiskt! Kuken gör allt.
 Än en gång gjorde Kapten arbetsuppror och valde att känna på annan balle,ett tidfördriv som inte alls ska frynas på,sålänge det är godtyckligt fårn båda sidorna,och Virus har sällan emot lite kroppskläm.
 En midsommar är inte komplett utan lekar och medans  andra kör de gamla vanliga snapsvisorna och kubb man egentligen bara vill förbjuda höll vi  "levitera schäfer" och "sabrering med liten kniv"
 (Mamma,,de skulle kunna vara syskon de två)
Arbetet var välfyllt med pauser och taktiksnack,och under den korta stunden hann barnen lära hunden hebréiska och att lägga patiens utan tummar,en rätt imponerande bedrift med tanke på att hon är tysk!
 Borde anat oråd när jag lämnade min kamera vid poolen för att reda till litta jordgubbar. Mina solbrillor rök på och plötsligt dök Git Gay upp som om Virus aldrig ens existerat!
 Och på tal om Gay,,
 Notera att Chuck håller minen HELA tiden,,håller minen eller gillar det.

 Efter gubbarna började det att blåsa,Kapten saktade ner och jag kände mig som en 90årig kärring,så vi åkte fantamig hem,trots att jag då skulle vara designated driver,,jag SUGER på att vara uppe sent och skyller allt det på Kaptens sängtider!!!
  nästa gång,,,då ska det drickas Fitta utav bara fan ! ! Att montera utombordare i poolen ,dricka Fittà och ejda nudlar,vem kan tacka nej till en sådan kväll?  Nä gott folk,midsommar är ingen högtid för mig längre,tänker ha kul vid varje tillfälle som ges oavsett datum, det är ändå sällskapet som räknas;)