Sidvyer, senaste månaden

fredag 3 maj 2013

Det gör ont när knoppar brista?

Så säger talesättet och just nu har jag ont som fan!!! Nej inte den gamla tradiga reumatikerstatusen igen,utan LIVET!!! Närfan ska det sätta igång igen?
Jag har varit bortskämd med att saker och ting bara händer i mitt liv,en enda lång radda av bananskal som jag utnyttjat på bästa sätt ,och plötsligt för något år sedan slutade bananskalen att  uppenbara sig???
Tomt.
Tyst.
Stilla.
Jag hatar stillestånd.
Jag har så många bollar i luften nu att mitt liv torde te sig ganska hektiskt och spännande,och ändå vrider jag mig som en rastlös larv i en puppa.
Letar efter nästa trappsteg men hittar det inte.Styrkan att ta klivet fattas mig sällan,men var är trappejävelen?
Testade en livscoach,,och det gav noll.efter 3 sittningar blev det helt enkelt inte mer för att jag kände mig rätt malplacerad och lite fake.
Konsten då? Ja den hänger ju där den hänger och inget händer.
Huset då? Ja nu är det äntligen sålt nästan,och VART FAN SKA JAG TA VÄGEN???!!
Det är dax för de stora drömarna att uppfyllas nu och jag är redo med en massa massa energi i startgroparna.,men gubben med pistolen har gått vilse.
Jag vet inte vad det är som händer,eller vilken knapp jag ska trycka på för att sätta spinn på hela alltet ,men den bör dyka upp nu annars kanske jag ger upp? Stannar av,nöjer mig och slutar ta risker,slutar utvecklas,slänger mig med fraser som "det är gott nock åt mig" eller "man kan inte få allt här i livet"
De fraserna gör mig obeskrivligt förbannad. 
Ska skriva in till lantmäteriet och be dem ändra det till "man kan inte få allt här i livet,men jävligt mycket!"
Ja det gör jävligt ont när knoppar brista,och nu kan fan denna helvetes knoppen spricka snart,för 2 hela år av bristningar pallar  jag inte med!!!
Basta.

1 kommentar:

Paul sa...

ibland är det bara gott nock.