Sidvyer, senaste månaden

söndag 6 januari 2013

Serialkillers

Lördag,,alla jävlar skriver  det uppenbara på facebook typ"fredaaag,antligen!!" och liknande. För mig har fredag aldrig inneburit en party,dagen före helgen dag,inte sen man gick i skolan iaf. Lördagarna numera KAN bli lite kortare än de andra dagarna i veckan,men oftast inte. Kunderna väntar,projekt måste bli färdiga,,and I love it;)
Folk tycks tro att jag jobbar svinmycket,men numera har jag ju begränsat öppettiderna och tillåter migsjälv att gå hem när jag är färdig eftersom man måste rita,kanske måla på egna projekt osv,och det fanns knappt en chans förr!!
11-19 var det öppet förr,och jag är alltid minst 2 timmar tidigare på jobbet för att städa och reda upp,sen satt jag där strikt till kl 19 om ifall någon skulle komma förbi. Efter en ganska nära träff med väggen saktade jag av på takten,koncentrerade mig på en kund om dagen för att ge den kunden allt man hade ,och det har jag ALDRIG ångrat!
Roberto gör sin första tattoo,och man kan säga att han tog i så det räckte med den:)  Nästa sittning hoppas jag på att bli färdig,men vi får se;)

 Seriemördartavlan jag filat på i någon månad blev klar. Det syns väl inte så väl på bild men alla namnen i bakgrunden blev så obehagliga att jag måste vända bort tavlan efter att den är färdig. Lite skrock kanske,men det känns som om de tittar på en:/
Fick reda på av en facebook läsare att de nyss arresterat en kille i rosengård som våldtagit knivskuret och trackasserat folk,iförd en gasmask,fullständigt psykotisk,,,och detta hade jag inte en suck om när jag började på denna.


5 kommentarer:

Catja sa...

Det är väl inte bara jag som UPPSKATTAR detta 'allt' du ger dina kunder :)) Det är härligt att besöka dig och få en fantastisk tatuering på köpet...(jo jag vet att jag är inte den lättaste att tatuera med min jävla konstiga hud men fy... längtar till ett nästa besök...)

Tavlan tycker jag är mycket otäck...brrr..

Anonym sa...

Vad är skillnaden på att tatuera o måla på duk! Menar hud är lite lös o slapp medans en duk är hård o stram :)

Stina sa...

Hmm,anonym,hoppas du skojar,men om du INTE gör det så drar jag upp lite olika saker här.
En tavla har inte ont,man har flera chanser på sig att ändra,man har lång tid på sig,man målar med penslar som inte sticker ,tavlan blöder inte,tavlan får inte bestämma själv vad den vill ha,och tavlan har ingen tidspress pgr av pengar. Det är lite av de olika sakerna,,

Anonym sa...

Haha! Bra beskrivning om olikheterna mellan måla och tatuera!

"Härlig" tavla om man nu kan beskriva den så med tanke på motivet och bakgrunden. :)
Namnen, är det offren? 17; antalet?

Love love love always!!!
/Julle

Stina sa...

Namnen är tyvärr på mördarna,offrena nämns tyvärr sällan:( 17 är ingenting,det skulle väl stå där antar jag;)