Sidvyer, senaste månaden

måndag 21 januari 2013

Crappy tattoos del 10

Eftersom jag är så sjukt uttråkad så bjuder vi på lite shitty tattoos. Idag är det perspektiv vi ska prata om. Inte bara konstnärens perspektiv utan också kundens perspektiv på saker och ting. Vi börjar med ett porträtt,och jag hoppas att kunden kom in och sade  jag vill ha porträtt på min flickvän här,men vill inte vara som alla andra,kan du rita om det lite?"
Jafan tänkte tatueraren,hon måste ju haft påssjuka eller struma någon gång i sitt liv,så han avbildade henne i just den perioden,,,sårbar och känslig. Allt man kan vilja ha.

 Perspektivet var inte i fokus när denna tattoon kom till ,varken den första eller den andra.  "Skit i om det blir rakt  bara den täcker det gamla ",och om jag inte tar fel så ser det ut som om de försöker täcka den IGEN med ett gigantiskt hjärta??? Frist Lady   kommer att bli så jävla nöjd med det stora svarta hjärtat fullt av djup att hon sen inte behöver gå på plan C ,en gigantisk blåval (svartval?) i grumligt vatten. Men glöm inte folks,,ha alltid plan D nära till hands.
 Som porträtt tatuerare är det så viktigt att man väljer ut rätt linjer at avbilda ,så att ansiktet får just den karaktären som man vill komma åt,,och nog har han väl valt ut ett rätt specifikt set av linjer att avbilda mormor och morfar med här?? Jajjamän, Mormor har ju dendär charmiga comablicken när ena ögat tittar på dig och andra liksom rullar bak i huvudet och hänger sig där. Man hade alltid känslan av att hon kunde se runt hörn,eller åtminstone på sin egen hjärnbark. En Yo maddafakkah keps har hon med fått på sig. Mormor var en sån spillevink.
 Drogproblemet inom de tatuerades värld är ett problem inte många pratar om,men den onda spiralen är ju en så oskyldig till att börja med. För att kunna tatuera sig  av denna mannen var man tvungen att ta starka droger. När man tagit starka droger är det svårt att  välja,men jag tyckte killen gjorde ett vågat val när han valde en tatuering som man bara kan kolla på med 3D glasöon ELER som bara blinda kan se.
Sen för att sitta hela sittningen var man tvungen att fylla på med droger,och efter det var klart får man helt enkelt fortsätta att ta dem för att stå ut med resultatet.
 Artisten nedan tror inte så mycket på linjer utan vill hellre låta åskådaren glo sig fram till resultatet,som en jävligt dålig 3D tavla. Ni ser,,,allt handlar om perspektiv,från vår eller från tatuerarens sida!
 Hahahaha gejmers!! Jag älskar hur de bygger ihop sina avatarer,och det är väl klart att man väljer lite utav sitt alter ego. En lätt fet kille med ett konstant fånleende på läpparna, nerhasade brallor,röda kalsonger och en neanderthalnäsa! Vem hade inte velat se ut så när man spelar Tekken eller så?  Den symboliska elden gör det bara än mer trovärdig.

 Har ni sett Chewbakka le förr?  Kolla nu ,så har ni även varit med om detta oförglömliga.
 "jo men jag är nykter,jag har inte druckit sprit. Glykol och alkogel räknas inte,ej heller en trea old spice."
 Perspektiv.  Jag gillar hela konceptet på denna! Pattarna åt ena hållet,röven åt andra. Om ägaren då skulle bli besviken att man inte just SER pattar hängde han 3 extra runt nacken.Undertill lade de till ett litet Anarki A,som en brasklapp om någon perspektivgestapo skulle påpeka detta,,"fuck the perspektiv"
Vilken pionjär.
 Och har ni sett när Chebakka blev gammal gubbe och började bli tunnhårig??? Check.
 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH jag ÄLSKAR det faktum att mormen gapar så illa att man kan se köttrosen rätt genom hela ormslangen!! Även perspektiet är helt underbart här!! Vem vet,skallerormarna i södern kanske HAR tjuranacke OCH ett rejält fall av mopsögon!!!!hahahahahahahahaha
 Gamers,,igen. KOlla in killens hela grej! Jag undrar om rollkaraktären verkligen har en mage som mer liknar en kuk än en rippad bräda,och om pudelrockare  faktiskt har klumpfot? Borde vara en dålig avatar att spela med,men han kanske har golfhandikapp. Här står han på konsert och lyssnar tryckare med tändare,,,Nynna på "when the children cry" medans ni kollar,,it makes sense.

3 kommentarer:

Marita sa...

Hahahahahaha, älskar "giraffen" - Giraff i savannens solnedgång eller är det en hjort bland höstlövens färger. Kan va en korsning som endast finns på djurparken i Eskilstuna - Hjoraff it is

Marita sa...

Hahahahahaha, älskar "giraffen" - Giraff i savannens solnedgång eller är det en hjort bland höstlövens färger. Kan va en korsning som endast finns på djurparken i Eskilstuna - Hjoraff it is

Lisa sa...

Hahaha, Stina jag får kramp i magen som jag skrattar!!! Du borde skriva en bok, full av humor ska den vara!! :-D